مذاکرات سازمان ملل در مورد روبات های قاتل شکست خورد – RT World News

مذاکرات سازمان ملل با هدف از بین بردن قوانین استفاده از سیستم‌های تسلیحاتی کاملاً خودمختار، با مخالفت شدید کشورهایی مواجه شده است که سرمایه‌گذاری هنگفتی در هوش مصنوعی نظامی انجام می‌دهند و خلأ قانونی باقی می‌ماند.

روز جمعه، ششمین کنفرانس بررسی کنوانسیون برخی سلاح‌های متعارف (CCW) نتوانست مذاکرات بیشتری را در مورد استفاده از سیستم‌های تسلیحات خودران مرگبار (LAWS) ترتیب دهد. طرف‌های کنوانسیون صرفاً موافقت کردند که به جای آن به بحث‌ها ادامه دهند.

علیرغم درخواست ها برای “طرح بلندپروازانهنشست پنج روزه در ژنو پیشتر توسط آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، پس از آنکه کشورهایی که سرمایه‌گذاری زیادی در توسعه «ربات‌های قاتل» انجام می‌دهند، مانع از تصمیم‌گیری در مورد ایجاد قوانین الزام‌آور قانونی شدند، نتیجه چندانی نداشت.


ابزار هوش مصنوعی هشدار می دهد که «هرگز» اخلاقی نخواهد بود

به گزارش رویترز به نقل از منابع ناشناس، در میان کشورهایی که وتو کردند، آمریکا، روسیه و هند بودند.

تعدادی از دولت ها و سازمان های غیر دولتی از عدم پیشرفت در ژنو ابراز ناراحتی کرده اند. الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش و فیل توایفورد، وزیر خلع سلاح و کنترل تسلیحات نیوزلند، به اهمیت تدوین قوانین بین المللی جدید برای تنظیم سلاح های خودمختار اشاره کرده اند.

نیل دیویسون، مشاور سیاست در بخش حقوقی کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در اظهار نظر در مورد نتیجه کنفرانس، آن را به عنوان “فرصت از دست رفته واقعیوریتی کویل، مشاور ارشد عفو بین‌الملل، گفت:CCW بار دیگر ناتوانی خود را در پیشرفت معنادار نشان داد.ریچارد مویز، هماهنگ‌کننده سازمان «روبات‌های قاتل»، از دولت‌ها خواست تا «برای انسانیت در برابر کشتار مردم توسط ماشین ها یک خط اخلاقی و قانونی ترسیم کنید.

برخلاف پهپادهای نظامی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، سلاح‌های کاملاً خودمختار به تنهایی و بدون اپراتور انسانی تماس‌های مرگ و زندگی برقرار می‌کنند. طبق گزارش سازمان ملل که ادعا می‌کند اولین حمله پهپادی کاملاً خودمختار در لیبی در مارس 2020 انجام شد، این نوع از سیستم‌های تسلیحاتی ممکن است قبلاً مستقر شده باشند. استفاده از این تسلیحات یک پیشرفت تاریخی در جنگ را نشان می دهد.