ما باید «پیشنهاد بهتری» به جنوب جهانی نسبت به پروژه چین بدهیم – رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا – اخبار RT World

اورسولا فون در لاین گفت که بلوک اروپا باید از ابتکار سرمایه گذاری کمربند و جاده پکن پیشی بگیرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه گفت، اتحادیه اروپا باید جایگزینی واقعی برای پروژه های اقتصادی چین برای کشورهای جنوب جهانی ارائه دهد.

اتحادیه اروپا و کشورهای همفکر باید از آن استفاده کنند “پنجره فرصت” مانند “بسیاری از کشورهای جنوب جهانی به دنبال گزینه های تامین مالی جایگزین هستند.” او در اجلاس سران G7 در هیروشیما ژاپن گفت.

فون در لاین ادعا کرد که ابتکار کمربند و جاده چین – یک استراتژی سرمایه گذاری زیرساختی جهانی که ده سال پیش رونمایی شد – جذابیت خود را از دست داده است زیرا بسیاری از کشورها “تجارب بد با چین.”

آنها وام های چینی گرفتند و در نهایت در بحران بدهی قرار گرفتند. این مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد که بلوک اروپا و جی 7 باید خلاء را پر کنند.


چین به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان جایگزین ژاپن شد

ما می خواهیم پیشنهاد بهتری روی میز بگذاریم. اگر در یک مسابقه هستیم، در مسابقه ای برای رسیدن به قله هستیم.» فون در لاین گفت. او اضافه کرد که اتحادیه اروپا 90 را ارائه می کند پروژه های شاخص در قاره های مختلف به عنوان بخشی از طرح سرمایه گذاری دروازه جهانی آن.

سخنان فون در لاین در حالی بیان شد که کشورهای گروه 7 بیانیه مشترکی را تصویب کردند که پکن را به آن متهم کرد “اجبار اقتصادی” و سرقت تکنولوژی

چین نیز به نوبه خود بارها اعضای G7 را به سوء استفاده از مقررات تجاری به منظور تحمیل اراده خود بر دیگران متهم کرده است.

پکن همچنین ادعاهایی مبنی بر اینکه پروژه کمربند و جاده به سایر کشورها آسیب می رساند را رد کرده است. به اصطلاح تله بدهی چین دروغی است که توسط آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی ساخته شده است. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین سال گذشته گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: