ماشین پرنده یک گام به واقعیت هوابرد پس از آزمایش موفقیت آمیز در برزیل

ماشین پرنده یک گام به واقعیت هوابرد پس از آزمایش موفقیت آمیز در برزیل

این مفهوم یک وسیله نقلیه برخاست و فرود عمودی الکتریکی یا eVTOL نامیده می شود.

سائو پائولو:

این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد، پس از آزمایش موفقیت آمیز تونل باد برای این وسیله نقلیه آینده نگر که توسط سازنده هواپیماهای برقی برزیلی Eve Holding Inc در حال توسعه است، یک خودروی پرنده یک قدم به واقعیت هوابرد نزدیکتر شده است.

Eve که توسط سازنده هواپیما Embraer کنترل می شود، گفت که انتظار دارد عملیات تجاری خودروی تمام الکتریکی خود را در سال 2026 آغاز کند.

این مفهوم که وسیله نقلیه برخاست و فرود عمودی الکتریکی یا eVTOL نام دارد، تاکسی پرنده نامیده شده است.

آزمایشات تکمیل شده تونل باد به عنوان کلیدی برای صدور گواهینامه توسط تنظیم کننده ها و همچنین تولید و فروش آینده به خریداران در سراسر جهان تلقی می شود.

لوئیز والنتینی، افسر ارشد فناوری ایو، گفت: «اطلاعاتی که در این مرحله از توسعه به دست آوردیم به ما کمک کرد تا راه‌حل‌های فنی eVTOL خود را قبل از متعهد شدن به تولید ابزارآلات و مطابقت با نمونه‌های اولیه اصلاح کنیم.»

این شرکت انتظار دارد که انتخاب تامین کنندگان اصلی تجهیزات را در نیمه اول سال جاری به پایان برساند و ساخت اولین نمونه اولیه کامل خود را در نیمه دوم آغاز کند. آزمایشات اضافی برای سال 2024 برنامه ریزی شده است.

ایو پیش از شروع تولید، نزدیک به 2800 سفارش دارد که توسعه آن توسط سرمایه گذارانی مانند United Airlines و Rolls-Royce پشتیبانی می شود.

آزمایش‌های تونل باد در سوئیس با استفاده از یک مدل مقیاس eVTOL تکمیل شد که به گفته این شرکت به بررسی نحوه عملکرد اجزایی مانند بدنه و بال‌های آن در پرواز کمک کرد.

رویترز در فوریه گزارش داد که ایو که سال گذشته در بورس نیویورک عرضه شد، نشان داده است که صدور گواهینامه یکی از مهم ترین اهداف آن است.

تحلیلگران این شرکت را در مسیر تحقق برنامه های بلند خود می بینند، حتی اگر اولین خودروی پرنده ای نباشد که به پرواز در می آید.

به گفته تحلیلگران Jefferies، “بعید است Eve eVTOL اولین بازار باشد، اگرچه خط لوله سفارش باندی را برای تصاحب سهم بازار از بازار eVTOL در حال ظهور فراهم می کند.”

جفریز و جی‌پی مورگان هفته گذشته قیمت‌های هدف خود را برای ایو افزایش دادند، با استناد به عقب ماندگی پیشرو در صنعت و پشتیبانی از Embraer.

سهام حوا امسال تقریباً 10 درصد افزایش یافته است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)