ماسک می‌گوید اسرار توییتر ذهن او را منفجر کرده است – RT World News

رئیس این شبکه اجتماعی می گوید که دولت ایالات متحده به همه چیز “دسترسی کامل” داشت

ایلان ماسک، مالک میلیاردر توییتر، ادعا کرده است که وقتی سال گذشته این غول رسانه اجتماعی را خرید و کنترل کامل آن را در دست گرفت، از فهمیدن مقیاس واقعی دخالت دولت ایالات متحده و دسترسی به ارتباطات توییتر شوکه شده است.

«میزان دسترسی مؤثر سازمان‌های دولتی به همه چیزهایی که در توییتر می‌گذرد، ذهن من را متحیر کرد.» ماسک به تاکر کارلسون از فاکس نیوز گفت و ادعا کرد که او “از آن آگاه نبود” تا اینکه در نهایت توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار در اکتبر گذشته خریداری کرد.

ماسک این موضوع را تایید کرد “همه چيز” پیام‌های مستقیم ظاهراً خصوصی کاربران را شامل می‌شود، اما تیزر کوتاه یکشنبه مصاحبه آتی نشان نمی‌دهد که آیا ماسک به آژانس‌های خاص یا روش‌های آن‌ها تماس گرفته است یا خیر. همچنین مشخص نیست که چه چیزی از آن زمان برای محدود کردن دامنه دسترسی دولت به ارتباطات خصوصی مردم تغییر کرده است.

ماسک از زمان خرید توییتر در ماه اکتبر و معرفی خود به عنوان مدیر عامل جدید این پلتفرم، مجموعه‌ای منظم از اسناد و ارتباطات داخلی را در تلاش برای روشن کردن سیاست‌های سانسور غیرشفاف و روابط راحت خود با مجری قانون فدرال و آژانس‌های اطلاعاتی منتشر می‌کند، و از آن‌ها مستقل استفاده می‌کند. روزنامه نگاران برای شکستن هر زباله سند.


فایل‌های توییتر کنترل رو به رشد دولت را فاش کرد - مت طیبی

مت طیبی، روزنامه نگاری که در ماه دسامبر در مورد اولین دسته از پرونده ها گزارش داد، اخیرا تبانی بین پلتفرم های رسانه های اجتماعی، سازمان های غیردولتی و دولت ایالات متحده برای سرکوب اطلاعاتی را که دوست ندارند، توصیف کرده است. مجتمع صنعتی سانسور، فراخوانی آن «بوروکراسی که مایل است حقیقت واقعی را در خدمت اهداف روایی گسترده‌تر قربانی کند.» و دقیقا برعکس مطبوعات آزاد که در قانون اساسی ایالات متحده پیش بینی شده است.

ماه گذشته، طیبی به همراه مایکل شلنبرگر، روزنامه‌نگار فایل‌های توییتر، برای شهادت در مقابل کمیته فرعی منتخب سلاح‌سازی دولت فدرال فراخوانده شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: