کیتی پری و لیونل ریچی در کنسرت تاجگذاری پادشاه چارلز اجرا خواهند کرد

کیتی پری و لیونل ریچی در کنسرت تاجگذاری پادشاه چارلز اجرا خواهند کرد

کیتی پری در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز اجرا می کند

بی بی سی تایید کرد که کیتی پری، لیونل ریچی، Take That و آندریا بوچلی در حال آماده شدن برای اجرای کنسرت تاج گذاری پادشاه چارلز هستند.

یک کنسرت تاج گذاری تلویزیونی در محوطه قلعه ویندزور، در غرب لندن، در 7 می – یک روز پس از تاجگذاری رسمی چارلز به عنوان پادشاه – برگزار می شود. شارلوت مور، مدیر ارشد محتوای بی‌بی‌سی گفت که مراسم تاجگذاری “یک بار در یک نسل” بود و این کنسرت را “در کلاس جهانی” خواند.

با این حال، گزارش های متعددی مبنی بر رد پیشنهادهای اجرای مراسم تاج گذاری توسط تعدادی از هنرمندان از جمله ادل، التون جان، هری استایلز و اسپایس گرلز منتشر شده است.

گفته می شود که آنها به دلیل درگیری های برنامه ریزی یا تعهدات تور رد کرده اند. اما روزنامه میل ساندی گفت که کایلی مینوگ، خواننده، به دلیل افزایش احساسات جمهوری‌خواهانه در زادگاهش استرالیا، جایی که چارلز نیز پادشاه است، امتناع کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود 20,000 نفر از مردم و مهمانان دعوت شده قرار است شخصا در این مراسم شرکت کنند و این رویداد زنده از طریق رادیو و آنلاین نیز پخش شود.

دیگر بازیگران تایید شده در این ترکیب عبارتند از براین ترفل، ستاره اپرا، فریا رایدگز خواننده و ترانه سرا و الکسیس فرنچ آهنگساز و تهیه کننده.

پری – که برای مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سال 2021 اجرا کرد – و همچنین Take That و ریچی همگی با بنیادهای خیریه چارلز ارتباط دارند. ریچی که در 73 سالگی فقط یک سال از پادشاه کوچکتر است، گفت که این کنسرت یک “افتخار و یک جشن” خواهد بود.

بوچلی پیش از این برای مادر چارلز، ملکه الیزابت دوم، که در سپتامبر سال گذشته در سن 96 سالگی درگذشت، اجرا داشته است.

او در میان ستارگانی بود که توسط دایانا راس برای کنسرت پلاتینیوم جوبیلی پادشاه فقید که به مناسبت هفتادمین سال سلطنت وی در ژوئن گذشته برگزار شد، تیتر یک بود.

بی بی سی گفت که اسامی بیشتر برای کنسرت تاج گذاری در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

علیرغم اینکه تاجگذاری اولین بار از سال 1953 است و رویدادی که اکثر بریتانیایی‌های زنده هرگز شاهد آن نبوده‌اند، به نظر می‌رسد در حال حاضر علاقه عمومی وجود ندارد.

سکه های تاج گذاری ضرب شده، ظروف چینی ویژه تولید شده و حتی یک ایموجی تاج به مناسبت این مناسبت در کلیسای وست مینستر ساخته شده است.

اما نظرسنجی YouGov از بیش از 3000 نفر که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که بیش از یک سوم (35 درصد) “خیلی اهمیت نمی دهند” به این رویداد.

فقط کمتر از یک سوم (29 درصد) گفتند که «اصلاً اهمیتی نمی‌دهند» و بی‌تفاوتی در میان گروه‌های سنی جوان‌تر بیشتر است.

حدود یک چهارم (24 درصد) از همه پاسخ دهندگان گفتند که به “مقدار منصفانه” اهمیت می دهند و تنها حدود یک نفر از هر 10 نفر (9 درصد) گفتند که “بسیار زیاد” اهمیت می دهند.

با این وجود، 46 درصد از بریتانیایی‌ها گفتند که احتمالاً جشن‌ها را تماشا می‌کنند یا در آن شرکت می‌کنند، از جمله مهمانی‌های خیابانی و ناهارهای اجتماعی در 8 می، که تعطیل عمومی اعلام شده است.

تدارکات برای مراسم مذهبی رسمی که ریشه های آن به بیش از یک هزار سال می رسد ادامه داشت و لیست مهمانان نهایی شد.

پسر کوچکتر چارلز، شاهزاده هری، علیرغم انتقادهای علنی وی از خانواده سلطنتی از زمان نقل مکان به ایالات متحده در اوایل سال 2020، قرار است در این مراسم شرکت کند. با این حال، همسر بازیگر سابق کاپیتان ارتش بریتانیا، مگان، با دو فرزند خردسال خود در کالیفرنیا باقی خواهد ماند.