مادر و دختری که نتوانستند وارد پناهگاه شوند در حمله روسیه به کیف کشته شدند

مادر و دختری که نتوانستند وارد پناهگاه شوند در حمله روسیه به کیف کشته شدند

واکنش ساکنان محلی در نزدیکی جسد فردی که در حمله موشکی روسیه در کیف کشته شد.

کیف:

شاهدان گفتند که یک دختر 9 ساله، مادرش و یک زن دیگر در حمله موشکی روسیه به کیف در روز پنجشنبه پس از باز نشدن پناهگاه حمله هوایی که به سرعت به آن وارد شده بودند، کشته شدند.

پلیس پس از هجدهمین حمله به پایتخت از آغاز ماه مه، تحقیقات جنایی را در مورد سه مورد مرگ در نزدیکی یک کلینیک پزشکی در منطقه Desnyanskyi کیف آغاز کرد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف گفت: «سه نفر که یکی از آنها یک کودک بود، شب گذشته در نزدیکی کلینیک جان باختند. چهار دقیقه پس از اعلام هشدار هوایی، یک قطعه موشک در نزدیکی ورودی درمانگاه سقوط کرد و مردم به سمت پناهگاه حرکت کردند.

ساکنان محلی گفتند که مردم قادر به ورود به این پناهگاه نبودند زیرا این پناهگاه بسته بود. معلوم نبود چرا.

یاروسلاو ریابچوک یکی از ساکنان محلی به رویترز در منطقه Desnyanskyi گفت: “هشدار هوایی به صدا درآمد. همسرم دختر ما را برد و آنها به سمت ورودی اینجا دویدند.” “در ورودی بسته بود، شاید 5 تا 10 زن بچه دار بودند. هیچکس به روی آنها باز نشد. آنها به اندازه کافی در زدند.”

او گفت: “آنها سعی کردند وارد پناهگاه شوند، کسی به روی آنها باز نشد. همسرم فوت کرد.”

این مورد اعتراض عمومی را برانگیخت و از ساکنان درخواست شد تا پناهگاه ها را بررسی کنند و هرگونه تخلف ایمنی را گزارش کنند. رسانه‌های محلی گفتند که دادستان‌ها بعداً دفاتر مدیریت شهری را به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد مرگ‌ها بازرسی کردند.

در مراسم یادبود موقت این دختر، یکی دیگر از والدینی که در اثر حملات شبانه بیدار شده بودند، از وحشت او صحبت کردند.

الکساندرا 25 ساله که به همراه پنج نفر خود از این بنا دیدن کرد، گفت: “فرزندم را گرفتم و به راهرو دویدم زیرا هیچ گزینه دیگری نداشتم. تمام مدت آنجا نشستیم، چند انفجار دیگر رخ داد.” پسر ساله هرهوری.

“فرزندم واقعا ترسیده بود، گوشه راهرو ما نشست. گریه کرد و گفت که همه ما می میریم. من از شنیدن این حرف از او وحشت کردم. وحشتناک بود.”

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان یا ارتکاب جنایات جنگی را تکذیب کرده است، اگرچه حملات هوایی این کشور از زمان تهاجم گسترده در 24 فوریه 2022 ویرانی در شهرهای سراسر اوکراین ایجاد کرده است.

اوکراین هیچ خسارت عمده‌ای از حمله روز پنج‌شنبه به کیف گزارش نداد و گفت که تمام 10 موشک شلیک شده به این کشور را سرنگون کرده است. اما ناظران حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کردند که از زمان تهاجم تمام عیار روسیه، 525 کودک کشته شده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)