لیست سیاه کلمه کلیدی ByteDance فاش شد – فوربس – اخبار RT World

اسناد داخلی ظاهرا نشان می دهد که شرکت مادر TikTok صدها “کلمات حساس” را در برنامه های خود ردیابی می کند.

ByteDance، شرکت مادر چینی TikTok، ابزاری را برای ردیابی استفاده از آن اجرا می‌کند “کلمات حساس” به گزارش فوربس، که فهرست‌های متعددی از این کلمات را در روز جمعه منتشر کرد.

پست های حاوی کلمات علامت گذاری شده اند “باید کشت،” “ممنوعه” یا “ممنوع” این منبع خبری توضیح داد که ممکن است به طور کلی مسدود شود، اما در موارد دیگر این ابزار به سادگی تک تک استفاده از اصطلاحات را ردیابی می کند و هویت کاربر و مکان آنها را ثبت می کند. TikTok اعتراف کرده است که اطلاعات مربوط به آن را جمع آوری کرده است “میزان ضربه” کلمات حساس، از جمله زمان، مکان و توسط چه کسی به آنها دسترسی پیدا می کند، اما اصرار دارد که این عملکرد صرفاً به شرکت در درک عملکرد برنامه کمک می کند.

را “ابزار تشخیص” است ثابت کند که چیزهای خاصی وجود دارد که آنها نگران آن هستند و می خواهند نظارت کنند که چه کسی، چه زمانی و چند وقت یکبار آنها را گفته است. ویلیام ایوانینا، رئیس سابق ضد جاسوسی ایالات متحده، به فوربس گفت که دولت چین در حال ردیابی TikToker های آمریکایی است که ممکن است چیزی انتقادی از پکن بیان کنند.


TikTok به

“آنها آن را فقط به خاطر مجموعه جمع آوری نمی کنند.” او گفت.

فوربس چندین فهرست کلمات ابرو را منتشر کرد که ظاهراً از اسناد داخلی گرفته شده بودند. یک گروه از فهرست های مربوط به قدرت و فرهنگ چین شامل فهرست هایی از “کلمات اصلی منفی حزب، دولت” و “فالون گونگ” شرایط ردیابی، به علاوه a “فهرست کلماتی که باید کشته شوند” مربوط به “4 ژوئن” تاریخ تظاهرات میدان تیان‌آن‌من در سال 1989. فهرست‌های متعددی مربوط به هنگ‌کنگ و تایوان بود، در حالی که لیست‌های دیگر شامل سیاست‌های غربی بود که به ترامپ و موضوع تجارت چین و آمریکا اشاره داشت.

مجموعه دیگری از فهرست‌ها بر روی همه‌گیری کووید-19 متمرکز بود و بر استفاده از واژگان اطراف نظارت داشت “آزمایش لو رفته” “آزمایشات از دست رفته” و حتی پانگولین‌ها، پستانداران پوسته‌دار که برخی آنها را به عنوان واسطه بین خفاش‌هایی که ادعا می‌کنند SARS-CoV-2 منشأ گرفته و انسان‌ها را سرزنش می‌کنند.

جیمی فاوازا، سخنگوی TikTok، استفاده از فهرست‌های سیاسی در این پلتفرم را رد کرد، هرچند اذعان کرد که این شرکت یک سیاست اطلاعات نادرست عجیب و غریب را در مورد اردوگاه‌های اویغور از طریق کلمات کلیدی اعمال کرده است.

اکثر عناوین لیست داشتند “خطاهای ترجمه وجود دارد و مربوط به TikTok نیست.” او توضیح داد، در حالی که دیگران فقط فهرست کلمات بودند “برای کمک به محافظت از جامعه ما در برابر سخنان نفرت انگیز، اطلاعات نادرست و سایر محتوای مضر استفاده می شود.” او ادعا کرد که پلتفرم کلمات کلیدی TikTok کاملاً جدا از هر یک از برنامه های چینی ByteDance است، حتی اگر تعدادی از فهرست های کلمات مربوط به Douyin (TikTok چینی)، سرویس خبری ByteDance Toutiao و نرم افزار محل کار آن Lark، در میان سایر نهادهای منحصراً چینی باشد.

دولت فدرال ایالات متحده و بیش از نیمی از ایالت های آن TikTok را بر روی دستگاه های رسمی ممنوع کرده اند و دلیل آن تهدید جاسوسی توسط پکن است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: