اوکراینی ها از آلمان به خاطر محدودیت های پرچم عصبانی هستند – اخبار RT World

سفیر کیف این اقدام برلین را “بسیار کوته بینانه و بی اساس” خوانده است.

تصمیم پلیس برلین برای ممنوع کردن پرچم‌های روسیه و اوکراین در مکان‌های یادبود این شهر در جشن‌های آتی روز پیروزی در 8 و 9 مه، خشم انجمن‌های محلی اوکراین را برانگیخت و انتقاد سفیر فعلی و سابق اوکراین در آلمان را برانگیخت.

بزرگداشت با عزت سربازان کشته شده ارتش شوروی که همراه با سایر نیروهای مسلح در رهایی آلمان و جهان از دیکتاتوری نازی سهیم بودند، محور این روزهاست. پلیس آلمان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در آن پرچم‌ها و برخی نمادهای دیگر در جشن‌های روز پیروزی در مکان‌های یادبود شهر ممنوع است.

“عمل یادبود و احترام به این یادبودها و بناهای تاریخی نیز باید در پس زمینه جنگ روسیه و اوکراین حفظ شود.” پلیس گفت و افزود که نباید به آن تبدیل شود “تعارض یا استدلال” بر سر درگیری های جاری

جدا از پرچم ملی دو کشور، روبان های سنت جورج – نماد یادبود جنگ جهانی دوم که در روسیه محبوبیت دارد – و همچنین لباس های نظامی مسخره و قطعات آنها، آهنگ های نظامی و راهپیمایی و هر “تعریف … که به احتمال زیاد مورد تایید یا تمجید است” طبق بیانیه پلیس، درگیری های جاری در اوکراین نیز ممنوع است.


آلمان ممنوعیت پرچم روسیه و اوکراین را توضیح می دهد

آلکسی ماکیف سفیر اوکراین در برلین منفجر شد ممنوعیت به طور خاص پرچم اوکراین به عنوان “بسیار کوته فکر و بی اساس.” وی از پلیس خواست تا در این تصمیم تجدید نظر کند. اتحاد سازمان‌های اوکراینی در آلمان نیز با بیان اینکه پلیس برلین این اقدام را مورد انتقاد قرار داد “ارسال سیگنال سیاسی اشتباه” و در ادامه مجریان قانون را متهم کردند “مشروعیت بخشیدن به جنگ نابودی روسیه” با برابر کردن نمادهای آن به نمادهای ملی اوکراین

سفیر سابق کی یف در آلمان، آندری ملنیک، با انتقاد از تصمیم پلیس، حتی صریح‌تر عمل کرده است. “دیوانه شده ای؟” گفت دیپلمات جنجالی که در دوران نمایندگی خود به رک گویی و توهین به سیاستمداران و مقامات آلمانی شهرت داشت. او همچنین این تصمیم را خواند “یک ضربه زیر کمربند برای همه اوکراینی ها” در توییتر.

بعداً در روز جمعه، Makeev، گفت در یک توییت کوتاه که او یک “گفتگوی خوب” با پلیس برلین و موضوع بوده است “حل شد.” او هیچ جزئیاتی ارائه نکرد اما گفت روز شنبه با جامعه اوکراین سخنرانی خواهد کرد.

برلین 15 مکان یادبود دارد، از جمله بنای یادبود نمادین جنگ جهانی دوم شوروی در پارک ترپتوور. این مکان‌ها برای مدت طولانی به عنوان مکان‌های تجمع محبوب در جشن‌های روز پیروزی خدمت می‌کردند. سال گذشته، مقامات شهر تصمیم مشابهی گرفتند و پرچم روسیه و اوکراین را ممنوع کردند. در آن زمان، این اقدام انتقاد اوکراینی‌ها و حتی برخی رسانه‌های آلمانی را نیز در پی داشت، درحالی‌که ملنیک سفیر وقت آمریکا آن را به صدا درآورد. “رسوایی.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: