لهستان “آکادمی HIMARS” را پیشنهاد می کند – RT World News

مدرسه توپخانه برای پرتابگرهای موشکی ایالات متحده از یک مرکز آموزشی تانک آبرامز الگوبرداری خواهد شد

وزیر دفاع لهستان، ماریوش بلاشاک، روز سه شنبه گفت: ورشو می خواهد میزبان یک مدرسه توپخانه ناتو باشد که به همه متحدان آمریکا در اروپا در استفاده از توپخانه موشکی HIMARS آموزش دهد.

ما می‌خواهیم آکادمی هیمارس در لهستان تأسیس شود، جایی که آموزش استفاده از این سیستم توپخانه‌ای در آنجا برگزار می‌شود.» Blaszczak توییت کرد. وی افزود که جزئیات این پروژه در اجلاس توپخانه موشکی اروپا که اوایل روز جاری در تورون، محل موزه توپخانه لهستان آغاز شد، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این کنفرانس با هدف “افزایش قابلیت همکاری توپخانه موشکی و پایداری سیستم های شلیک دوربرد” طبق گفته سپاه پنجم ارتش ایالات متحده و لشکر 4 پیاده نظام، که این رویداد را سازماندهی می کنند.

آکادمی پیشنهادی سربازان لهستانی و احتمالاً دیگر ناتو را برای کار با راکت‌اندازهای ساخت لاکهید مارتین آموزش می‌دهد. به گفته رسانه های لهستانی، این امر همچنین با آموزش تکنسین ها و مهندسان محلی، اقتصاد کشور را تقویت می کند. مشابه “آکادمی” برای آموزش سربازان لهستانی بر روی تانک های M1 Abrams ساخت آمریکا تابستان گذشته در نزدیکی پوزنان افتتاح شد.

ورشو در سال 2019، مدت ها قبل از تشدید درگیری اوکراین، قراردادی 414 میلیون دلاری برای 18 جنگنده و دو پرتابگر آموزشی امضا کرد. انتظار می رود این پرتابگرها تا پایان سال جاری وارد بازار شوند. در ماه فوریه، دولت ایالات متحده فروش 484 پرتابگر دیگر به ارزش 10 میلیارد دلار را تصویب کرد که تاریخ تحویل آن مشخص خواهد شد.


لهستان خواهان

تقریباً در همان زمان، فرمانده سپاه پنجم ارتش ایالات متحده، مستقر در شرق اروپا، ایده آکادمی توپخانه را فاش کرد. ما هنوز در مراحل مقدماتی اینجا هستیم، اما این منطقه ای است که شاید در چندین کشور به یک مکان بکشیم. ژنرال جان کولاشسکی در ماه فوریه به صدای آمریکا گفت. کولاشسکی همچنین آکادمی آبرامز لهستان را به عنوان طرحی برای این پروژه مطرح کرد.

دولت لهستان مشتاقانه این کشور را به یک مرکز لجستیکی ناتو برای تامین سلاح، مهمات و تدارکات به اوکراین تبدیل کرده است. بلوک تحت رهبری ایالات متحده میلیاردها دلار به کی یف فرستاده است، در حالی که اصرار دارد که در تضاد مستقیم با روسیه نبوده است.

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان، در اوایل ماه جاری در سفر به ایالات متحده گفت که کشورش می خواهد قوی ترین ارتش اروپا را بسازید و بار دیگر خواستار حضور نظامی دائمی ایالات متحده در لهستان شد.

موراویسکی نیز یک زمین برای a “مرکز خدمات” برای تانک های آبرامز و حتی کارخانه ای برای مهمات بحث برانگیز اورانیوم ضعیف شده. این فلز متراکم که توسط ایالات متحده و بریتانیا برای گلوله‌های تانک زره‌نفوذ استفاده می‌شود، هنگام استنشاق بسیار سمی است و مشکوک به ایجاد سرطان در مکان‌هایی مانند عراق و یوگسلاوی سابق است.