ماسک برچسب CBC را به “69٪ با بودجه دولت” تغییر می دهد – RT World News

تلاش آشکار برای ترول کردن پخش کننده پس از آن صورت گرفت که توییتر در اعتراض به برچسب زدن به عنوان “رسانه های دولتی با بودجه” از توئیتر خارج شد.

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، شرکت پخش کانادایی را اینگونه معرفی کرده است «69 درصد با بودجه دولت،» پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه 70 درصد از تامین مالی شبکه از سوی ایالت تامین می شود. ماسک بسیاری از رسانه های دولتی غربی را با مجبور کردن آنها به پوشیدن نشان های مشابه با همتایان غیر غربی خود خشمگین کرده است.

“Canadian Broadcasting Corp گفت که آنها “کمتر از 70٪ بودجه دولت” دارند، بنابراین ما برچسب را اصلاح کردیم. ماسک روز دوشنبه توییتی را منتشر کرد و تصویری از حساب توییتر اصلی CBC را با نام جدید آن منتشر کرد.

هفته گذشته، پخش کننده به سادگی برچسب خورد «رسانه‌های دولتی» برچسبی که توییتر می گوید برای رسانه هایی اعمال می شود که «ممکن است درجات مختلفی از دخالت دولت در محتوای سرمقاله داشته باشند». CBC روز دوشنبه اعلام کرد که فعالیت خود را در توییتر به دلیل اعتراض به این برچسب متوقف می کند “دقت و حرفه ای بودن را تضعیف می کند” از کار روزنامه نگاران آن

بر اساس آمار سال گذشته، CBC 70 درصد از بودجه خود را از دولت کانادا دریافت می کند. در حالی که این سازمان اصرار دارد که از نظر سرمقاله مستقل است، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا افتخار کرد در سال 2019 که رسانه ها به دولت او اجازه دادند “خارج از قلاب … زیرا ما به آنها پول می دهیم.”

پاسخ دادن به یک توییتر نخ ماسک با تاکید بر بودجه دولتی CBC اعلام کرد روز دوشنبه که او تگ خروجی را به تغییر داده بود “70 درصد با بودجه دولت” شوخی که او بود “فقط سعی می کنم دقیق باشم.” اونوقت غول توییتر گفت که “سخاوت همیشه حرکت درست است” و برچسب را به “69٪.”


رسانه دولتی کانادا به دلیل برچسب زدن توییتر را ترک کرد

مشخص نیست که آیا ماسک این تغییر را به عنوان یک شوخی انجام داده است یا اینکه CBC دست به دامن زدن به رقم 70 درصدی شده است. این میلیاردر به خاطر شوخ طبعی نوجوانانه اش شناخته شده است و اغلب اشاره می کند اعداد 69 و 420 در پست های توییتر خود به ترتیب به رابطه جنسی خوراکی و کشیدن حشیش اشاره دارد.

قبل از اینکه ماسک مسئولیت توییتر را بر عهده بگیرد، این پلتفرم فقط اعمال می شد “رسانه های وابسته به دولت” برچسب ها به رسانه های غیر غربی مانند RT یا CGTN چین. اگرچه او اخیراً آن را اعمال کرده است “با بودجه دولت” برچسب به رسانه هایی مانند بی بی سی در بریتانیا، ABC در استرالیا، و NPR در ایالات متحده، روسیه، چین و سایر منابع خبری غیر غربی همچنان با عنوان “رسانه های وابسته به دولت.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: