قاضی: پنتاگون فاش می‌کند که مظنون در زندان باقی می‌ماند

قاضی: پنتاگون فاش می‌کند که مظنون در زندان باقی می‌ماند

جک تکسیرا، 21 ساله، متهم به به اشتراک گذاشتن اسناد بسیار محرمانه در مورد مسائل مهم امنیت ملی است.

واشنگتن:

یک قاضی فدرال روز جمعه پس از استدلال دادستان ها مبنی بر اینکه او خطری برای امنیت ملی آمریکا به همراه دارد، حکم داد که این هواپیمای آمریکایی متهم به افشای اسناد فوق محرمانه در زندان باقی خواهد ماند تا محاکمه شود.

جک تکسیرا – یک متخصص فناوری اطلاعات گارد ملی هوایی 21 ساله – ظاهراً مخرب ترین اسناد طبقه بندی شده ایالات متحده را در یک دهه اخیر درز کرده است و مجموعه ای از اطلاعات بسیار حساس را در یک انجمن گفتگوی آنلاین ارسال کرده است.

این اسناد که به زودی در سراسر اینترنت پخش شد، به نگرانی ایالات متحده در مورد ظرفیت نظامی اوکراین در برابر نیروهای متجاوز روسیه اشاره کرد و نشان داد که واشنگتن ظاهراً از متحدان اسرائیل و کره جنوبی، از جمله جزئیات حساس دیگر، جاسوسی کرده است.

دادستان ها استدلال کردند که تکسیرا ممکن است همچنان به اسناد طبقه بندی شده دسترسی داشته باشد و کشورهای “متخاصم” می توانند در صورت آزادی او از زندان به فرار او کمک کنند و همچنین گفتند که او سابقه اظهارات “خشونت آمیز” داشته است.

تیم دفاعی تکسیرا گفت که موکل آنها دیگر به چنین اسنادی دسترسی ندارد و دولت در مورد تهدید او مبالغه می کند و استدلال می کند که او باید در حبس پدرش در انتظار محاکمه آزاد شود.

این خلبان ماه گذشته پس از تحقیقات یک هفته‌ای دستگیر شد و به دو فقره اتهام که حداکثر مجازات 10 سال و 5 سال زندان را در پی دارد، متهم شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)