صربستان نسبت به “انقلاب رنگی” هشدار داد – ووچیچ – اخبار RT World

الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت که ارتباط اطلاعاتی او به انقلابیونی که با بودجه خارجی در میان معترضان کمین کرده‌اند، خبر داده است.

الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان روز جمعه گفت که تماس‌های اطلاعاتی او به او در مورد حضور انقلابیون تحت حمایت خارجی در تجمعات به اصطلاح ضد خشونت در بلگراد خبر داده است. او اعلام کرد که غرب بوده است “ایجاد مشکل” برای صربستان از زمانی که بلگراد امتناع کرد “کوزوو را در یک بشقاب به آنها تحویل دهیم.”

هزاران معترض و گروهی از سیاستمداران اپوزیسیون روز جمعه در بلگراد راهپیمایی کردند و خواستار استعفای براتیسلاو گاسیچ وزیر کشور و الکساندر وولین رئیس اطلاعات شدند. تظاهرات های پی درپی در پایتخت صربستان از زمانی که 17 نفر از جمله هشت کودک در یک جفت تیراندازی دسته جمعی در اوایل ماه جاری کشته شدند، برگزار شد.

به گزارش RT Balkan، برخی از تظاهرکنندگان روز جمعه خواستار کناره گیری ووچیچ شدند.

“امروز من اطلاعاتی از خدمات خواهر خود از شرق دریافت کردم که به ما می گفت “اینها تلاش هایی برای انقلاب های رنگی هستند”. ووچیچ در یک گردهمایی گفت. من به آنها گفتم که نمی‌دانم چه تلاشی می‌کنند، فقط می‌دانم که این تلاش‌های نفرت انگیز برای سوء استفاده از مرگ غم انگیز برخی از کودکان است.»


اتحادیه اروپا صربستان را به دلیل مواضع

ووچیچ اعلام نکرد که ماموران اطلاعاتی کدام کشورها به او درباره توطئه آشکار علیه دولتش اطلاع داده اند.

صربستان از انقلاب های شما خسته شده است. او اعلام کرد. صربستان از ورود کسانی که تحت نفوذ خارجی هستند و نابودی هر چیزی که صربستانی است به ستوه آمده است.

“من هیچ یک از آنها را تهدید نمی کنم” او با اشاره به معترضان صرب که از نظر او علیه منافع کشور کار می کنند، گفت. اما ما به آنها اجازه نمی دهیم که به زور و غیرقانونی سیاستی علیه منافع ملی ما پیش ببرند.

اصطلاح «انقلاب رنگی» یک جنبش اعتراضی را توصیف می‌کند که توسط یک دولت غربی – معمولاً ایالات متحده، تأمین مالی و سازماندهی می‌شود. این انقلاب‌ها با هدف سرنگونی رهبران مخالف منافع ایالات متحده، معمولاً توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا حمایت می‌شوند و توسط مجموعه‌ای از سازمان‌های غیردولتی با بودجه ایالات متحده سازماندهی می‌شوند. در حالی که این اصطلاح پس از «انقلاب رز» در سال 2003 در گرجستان به طور گسترده ای شناخته شد، اولین استفاده موفقیت آمیز از تاکتیک های انقلاب رنگی در سال 2000 در یوگسلاوی اتفاق افتاد، زمانی که یک جنبش دانشجویی تحت حمایت ایالات متحده مجبور به استعفای اسلوبودان میلوسویچ شد.

میلوسویچ یک سال قبل با تلاش تروریست‌های آلبانیایی قومی برای جدایی خشونت‌آمیز در کوزوو مبارزه کرده بود، پس از اشغال این استان توسط ناتو و تنها پس از آن که بلوک به رهبری ایالات متحده شهرهای صربستان را در معرض بمباران سه ماهه قرار داد.

بیشتر بخوانید:
چین اقدامات “وحشیانه” ناتو در یوگسلاوی را فراموش نخواهد کرد – وزارت امور خارجه

ووچیچ روز جمعه گفت که ادامه امتناع صربستان از تن دادن به خواسته های غرب و به رسمیت شناختن استقلال کوزوو، از آن زمان کشورش را به هدف مداخله خارجی تبدیل کرده است.

آنها از ما انتظار داشتند که جمهوری کوزوو را در یک بشقاب به آنها تحویل دهیم و بگوییم آشتی کردیم، شما درست می گفتید که ما را بمباران کردید. ووچیچ گفت و افزود که این کار را خواهد کرد “هرگز تسلیم نشو” و هرگز اجازه ندهید کوزوو را مستقل کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: