فیس بوک گزارش هرش را به “تا حدی نادرست” تنزل می دهد – RT World News

پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در میان فریادهای سانسور، «بررسی واقعیت» ادعاهای «نورد استریم» سیمور هرش را اصلاح کرد.

فیس بوک موضع خود را در مورد گزارشی که ایالات متحده را در تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم دخالت می دهد تغییر داده است و اکنون به خوانندگان هشدار می دهد که داستان این است. “تا حدی نادرست” به جای “اطلاعات غلط.” این پلتفرم به دلیل برچسب زدن گزارش در وهله اول به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

روز پنجشنبه، کاربران فیس‌بوک که سعی داشتند حساب سیمور هرش را در مورد بمب‌گذاری‌های نورد استریم به اشتراک بگذارند، متوجه شدند که پست‌های آن‌ها در پشت جعبه سیاه نیمه‌شفاف با پیامی که به خوانندگان اطلاع می‌داد که حاوی مقاله است، پنهان شده است. “اطلاعات غلط.” فیس بوک خوانندگان را به مقاله متفاوتی – به زبان نروژی – هدایت کرد که ظاهراً توسط افراد قابل اعتماد گردآوری شده بود “بررسی کننده واقعیت” از طریق لینک زیر جعبه

هرش استدلال کرد که غواصان نیروی دریایی ایالات متحده و همتایان نروژی آنها در عملیاتی که توسط سیا به نمایندگی از کاخ سفید سازماندهی شده بود، مواد منفجره را در خطوط گاز روسیه-آلمان کار گذاشته بودند. او نتیجه گیری خود را بر اساس یک منبع آمریکایی با “دانش مستقیم از برنامه ریزی عملیاتی.”

از روز جمعه، جعبه سیاه حذف شده است، و پیوندهای مقاله هرش اکنون یک برگه کوچکتر در زیر دریافت می کنند که به خوانندگان اطلاع می دهد که “این اطلاعات دارای برخی نادرستی واقعی است” و است “تا حدی نادرست.”


فیس‌بوک گزارش‌های سیمور هرش را نادرست خواند

انتخاب برای کلیک کردن روی “بررسی واقعیت” خوانندگان را به همان مقاله نروژی هدایت می‌کند که ادعا می‌کند کشتی‌های نظامی نروژی در نزدیکی محل انفجار نبوده‌اند، وقتی هرش گفت که تیم تخریب آمریکایی را به هدف خود رسانده‌اند. این مقاله توسط ‘Faktisk’ گردآوری شده است، رسانه ای که توسط فیس بوک، دولت نروژ و چندین رسانه نروژی تامین مالی می شود.

مشخص نیست که چرا فیس بوک روی برچسب اولیه خود ایستادگی نکرده است. یکی از توضیحات احتمالی این است که این شرکت به دنبال از بین بردن جنجال بود، زیرا این برچسب به شدت توسط روزنامه نگاران و مفسران مستقل محکوم شد. فیس بوک تصمیم گرفته است که یک روزنامه نگار نروژی درست می گوید و هرش اشتباه می کند. روزنامه نگار مایکل شلنبرگر روز پنجشنبه نوشت. شاید حق با روزنامه نگار نروژی باشد. در هر صورت، تصمیم گیری نباید به عهده فیس بوک باشد.

فیس‌بوک برچسب‌های مشابهی را برای گزارش‌های نیویورک تایمز یا واشنگتن پست که هر دو به جاسوسان آمریکایی اشاره می‌کنند که بمب‌گذاری‌ها توسط یک نفر انجام شده است، اعمال نکرده است. “گروه طرفدار اوکراین” در یک قایق تفریحی اجاره ای گزارش‌های بعدی این نظریه را مورد تردید قرار داده است، در حالی که مسکو ادعاهای قبلی مبنی بر منفجر کردن خطوط لوله خود را رد کرده است. “احمق.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: