فومیو کیشیدا ژاپن دستور داد 26 میلیارد دلار برای مراقبت از کودکان اختصاص داده شود.

فومیو کیشیدا ژاپن دستور داد 26 میلیارد دلار برای مراقبت از کودکان اختصاص داده شود.

فومیو کیشیدا به وزرا گفت که می خواهد هزینه های برنامه ریزی شده مراقبت از کودکان را افزایش دهد. (فایل)

توکیو:

دولت ژاپن 26 میلیارد دلار را برای اقدامات جدید مراقبت از کودکان کنار خواهد گذاشت که اندکی بیشتر از برآورد قبلی است، در اقدامی که احتمالاً بدهی بیشتری را به سنگین ترین بار بدهی عمومی جهان صنعتی اضافه می کند.

نخست وزیر فومیو کیشیدا قول داده است که این هزینه ها را طی سه سال آینده دو برابر خواهد کرد تا از کاهش نرخ زاد و ولد در کشور جلوگیری کند، حتی اگر این به معنای تشدید بیشتر موقعیت مالی دولت باشد.

آقای کیشیدا روز چهارشنبه به وزرا گفت که می‌خواهد هزینه‌های برنامه‌ریزی شده مراقبت از کودکان را افزایش دهد، که در راس دستور کار دستورالعمل‌های سیاست اقتصادی اواسط سال دولتش است که در اواسط ژوئن به تصویب می‌رسد.

شیگیوکی گوتو، وزیر اقتصاد به نقل از فومیو کیشیدا در نشست وزیران گفت که این اقدامات با هدف حمایت از آموزش عالی، جلوگیری از سوء استفاده از کودکان در فقر و تضمین مراقبت های پزشکی برای کودکان معلول است.

وی افزود: هیچ بحثی در مورد منابع مالی وجود ندارد.

ژاپن در حال حاضر بدهکارترین دولت جهان صنعتی با بدهی عمومی است که بیش از دو برابر اندازه اقتصاد آن است.

خبرگزاری کیودو گزارش داد که دولت به سمت معرفی نوع جدیدی از اوراق قرضه برای جمع آوری کمک های مالی برای هزینه های تحصیلی تمایل دارد.

کویا میامائه، اقتصاددان ارشد در SMBC Nikko Securities، گفت: «گفت‌وگو درباره این بودجه در زمان حساسی مطرح می‌شود، زمانی که دولت تلاش می‌کند مازاد بودجه اولیه را در حالی که بدهی‌های دولت بالا می‌رود، وارد کند.

وقتی نوبت به تغییر تسهیلات پولی توسط بانک مرکزی ژاپن در خطر افزایش هزینه‌های استقراض می‌رسد، می‌تواند شرایط را پیچیده کند.

شبح دوبرابر کردن مراقبت از کودکان و همچنین هزینه های نظامی با هدف مقابله با تهدیدهای چین و کره شمالی با هر حرکتی به سمت اصلاحات مالی در تضاد است.

آقای کیشیدا افزایش مالیات بر فروش را به عنوان یک گزینه رد کرده است، در حالی که دولت او به دنبال افزایش حق بیمه برای پزشکی عمومی و کاهش سایر هزینه های رفاه اجتماعی برای تامین هزینه های بیشتر مراقبت از کودکان است.

تخمین‌های رسمی نشان می‌دهد که تولدها در ژاپن در سال 2022 به پایین‌ترین حد خود رسید و برای اولین بار به زیر 800000 رسید – لحظه‌ای که هشت سال زودتر از آنچه دولت پیش‌بینی می‌کرد اتفاق افتاد. (1 دلار = 135.0500 ین)

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)