فعالان در روز جمعه سیاه به بزرگترین خرده فروشی الکترونیکی جهان – RT World News حمله کردند

فعالان آب و هوا، Extinction Rebellion، عملیات آمازون را مختل کرده و 15 انبار تامین آن را در سراسر جهان هدف قرار داده اند، در حالی که کارگران انبار و رانندگان حمل و نقل در آلمان، فرانسه و ایتالیا دست به اعتصاب زده اند.

در روزی که به طور سنتی شلوغ‌ترین روز سال خرده‌فروشی آنلاین است، این گروه ورود به انبارها در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و هلند را مسدود کرده و بنرهایی را باز کرده‌اند که در آن نوشته شده است: “جنایت آمازون”، “رشد بی نهایت، سیاره متناهی” و «جمعه سیاه مردم و سیاره را استثمار می کند». این شرکت می‌گوید که این شرکت را برای تحریک مصرف بیش از حد که به محیط زیست آسیب می‌رساند و انتشار کربن مشابه کشوری به بزرگی دانمارک را هدف قرار داده است. آمازون همچنین با اتحادیه‌های کارگری در بزرگترین اقتصادهای اروپا که ادعا می‌کنند این شرکت حقوق کمتری به کارمندانش می‌دهد و از مالیات فرار می‌کند، دچار مشکل شده است.

به گفته اتحادیه وردی، در آلمان، دومین بازار بزرگ آمازون، حدود 2500 کارمند در سه مرکز انجام اعتصاب دست زدند و اعتصابات در فرانسه و ایتالیا نیز در جریان است.

آمازون به طور مستقیم به اعتراضات رسیدگی نکرد، اما اعلام کرد که مسئولیت های خود را بر عهده می گیرد “خیلی جدی،” از جمله هدف آن صفر شدن خالص تا سال 2040 است، اما این را تصدیق می کند “همیشه کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.”