فرماندار: 6 هواپیمای بدون سرنشین در کریمه سرنگون شدند، بدون قربانی

فرماندار: 6 هواپیمای بدون سرنشین در کریمه سرنگون شدند، بدون قربانی

اوکراین مسئولیت را رد کرده است.

مسکو:

فرماندار منصوب شده از سوی مسکو روز پنجشنبه گفت، شش هواپیمای بدون سرنشین در شبانه روز در کریمه الحاق شده به روسیه سرنگون یا مسدود شدند.

سرگئی آکسیونوف در تلگرام نوشت: در طول شب گذشته، شش پهپاد در مناطق مختلف کریمه سرنگون یا مسدود شدند و هیچ قربانی یا مجروحی نداشتند.

این حادثه پس از آن رخ می دهد که مسکو جت ها و توپخانه ها را علیه یک گروه مسلح که از اوکراین عبور کرده بودند، در جدی ترین حمله به خاک این کشور از زمان آغاز حمله مسکو در فوریه 2022، مستقر کرد.

روز چهارشنبه، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه، گفت که این منطقه یک شبه توسط هواپیماهای بدون سرنشین متعدد هدف قرار گرفته است.

مقامات منطقه ای اعلام کردند که 13 نفر زخمی شده اند زیرا منطقه زیر آتش مداوم توپخانه و خمپاره قرار گرفته است.

مسکو متعاقباً اعلام کرد که نیروهایش “بیش از 70 تروریست اوکراینی” را کشته اند، اما خبرگزاری فرانسه قادر به تأیید مستقل این ادعاها نبود.

اوکراین مسئولیت را رد کرده است.

عاملان ادعایی تهاجم، “موفقیت” این عملیات را ستایش کردند و روز چهارشنبه به رسانه های اوکراین گفتند که آنها ضعف دفاعی روسیه را برجسته کرده اند.

دنیس کاپوستین از سپاه داوطلبان روسیه که ادعای سورتی پرواز را داشت، گفت: می‌خواهم به آنها ثابت کنم که ما می‌توانیم با ظالم مبارزه کنیم و قدرت پوتین (ولادیمیر رئیس‌جمهور روسیه) نامحدود نیست.

کاپوستین با نام مستعار “رکس سفید” در محافل راست افراطی روسیه شناخته شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)