فرانسه یک تفتیش عقاید یک چشم علیه مداخله قدرت های خارجی به کار گرفته است – RT World News

یک کمیته قانونگذار به دنبال ریشه‌کن کردن «مداخله‌های» روسیه و چین و پنهان‌کاری بقیه است

نمایش جالبی هم اکنون در مجلس ملی فرانسه در حال برگزاری است. دو ماه است که کمیته تحقیق مداخلات خارجی از افراد مختلف برای شهادت دعوت می کند.

نمایندگان مجلس برنامه را اجرا می کنند، در حالی که مهمانان حضور خود را با سوگند به گفتن حقیقت، تمام حقیقت و چیزی جز حقیقت آغاز می کنند. اما همانطور که می توان تصور کرد، ذره ای از حقیقت را می توان به راحتی حذف کرد و محتوای کامل گزارش نهایی تا حد زیادی تحت تأثیر انتخاب شاهدانی است که توسط کمیته شنیده می شود.

سه تفنگدار ناتو

به ویژه در میان شاهدان، سه حامی سرسخت ناتو به لطف نت‌هایی که به نظر می‌رسد به اشتراک می‌گذارند، برجسته هستند. ناتالی لویزئو، رافائل گلوکسمن و نیکلاس تنزر.

ناتالی لوزائو عضو پارلمان اروپا (MEP)، وزیر سابق دوره اول مکرون و سخنگوی سابق سفارت فرانسه در واشنگتن است. سخنرانی مبهم او و پاسخ‌های او به سؤالات به نقش شرورانه‌ای که روسیه در طول کمپین برگزیت، انتخابات آمریکا و فرانسه، هک و آزار نهادها و افراد غربی و غیره ایفا کرده بود اختصاص داشت.جنگ هیبریدیروسیه ظاهراً در حال انجام است. او توضیح داد که چگونه برخی از سیاستمداران فرانسوی به دلیل تمایل خود به توسعه روابط با مسکو رفتار رسوائی دارند. او مخالف درخواست است آزادی بیان غربی” استانداردها به “کشورهای بسته با فرآیندهای تصمیم گیری مبهم.”


چه کسی واقعا آر تی فرانسه را کشت

رافائل گلوکسمن یکی دیگر از نمایندگان پارلمان اروپا، مشاور سیاسی سابق میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان، و همسر سابق اکا زگولادزه، سیاستمدار گرجستانی و اوکراینی است. او با جزئیات بیشتر ادامه داد اما بدون مشکل. او در مورد ولادیسلاو سورکوف مشاور سابق پوتین به عنوان یک جادوگر ایدئولوژیک خطرناک صحبت کرد که الهام بخش “جنگ هیبریدیعلیه غرب، اما اشاره نمی کند که سورکوف در سال 2020 از سمت خود برکنار شد. او با استفاده از شرودر صدراعظم سابق آلمان و فیون نخست وزیر سابق فرانسه به عنوان مثال، توضیح داد که روسیه تلاش می کند تا “گرفتن” نخبگان غربی این دو مرد در واقع با شرکت های روسی همکاری کرده اند، اما پس از بازنشستگی از سیاست. او سپس به پرونده چین ادامه داد، مشکل جدی عدم تمایل مجارستان به تبعیت از دیدگاه روشنگرانه غرب در مورد ژئوپلیتیک، و آرزوی عمیق او برای دیدن همکاری نزدیک اتحادیه اروپا با ناتو برای مبارزه با همه گیری اخبار جعلی. گلوکسمن برای سال‌ها به نوعی سخنگوی غیررسمی ناتو بوده و سیاست‌های پکن در غرب و هرگونه حرکت از سوی مسکو برای مخالفت با آنچه که به‌عنوان یک تهدید علیه روسیه می‌بیند، محکوم می‌کند.

پس از این دو سخنور بسیار ضعیف، لازم است به نیکلاس تنزر اشاره کنیم. این عضو سابق اندیشکده مؤسسه آمریکایی آسپن بسیار گویاتر بود اما تعصب خود را پنهان نمی کرد. تمام سخنرانی او به روسیه اختصاص داشت. بنابراین، به گفته تنزر، روسیه نه تنها در برگزیت و انتخابات غرب مداخله کرد، بلکه آشفتگی جلیقه زردها و اعتراضات علیه سیاست های واکسیناسیون را در طول همه گیری کووید-19 تشویق کرد. با توجه به او، هیچ دلیلی برای ایجاد تفاوت بین دولت اسلامی یا القاعده و روسیه وجود ندارد. با این تفاوت که روسیه تعداد بیشتری از مردم را کشت.» تنزر که سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی توضیح داد که ناتو هرگز هیچ کشوری را مورد آزار و اذیت قرار نداده است، سپس به شدت از تمام شخصیت های فرانسوی که موافقت کردند در هر سطحی با روسیه همکاری کنند یا حتی با RT مصاحبه کنند، انتقاد کرد.

این سه کارشناس سرسخت هستند: روسیه و چین (اما بیشتر روسیه) کشورهایی اقتدارگرا هستند که نسبت به استانداردهای غربی حسادت می‌کنند و می‌خواهند آن‌ها را نابود کنند. این لفاظی‌های تقویت‌شده ضد روسیه با مداخله عاطفی روزنامه‌نگار سیسیل وایسی تکمیل می‌شود، اما از آنجایی که او هیچ تأثیری ندارد، ما به پرونده او نمی‌پردازیم.

انتخاب نمایندگان مجلس

بسیاری از شاهدان افرادی مانند توماس گومارت، رئیس مؤسسه فرانسوی روابط بین‌الملل بودند، اتاق فکری که سعی می‌کند از سیاست فاصله بگیرد. اما در میان مهمانان دیگر احضار شده، شخصیت های بسیار زیادی وجود داشتند که اشتراکاتی دارند. چی میتونه باشه؟

ژان موریس ریپرت در همه زمینه ها با دستور کار غرب مطابقت دارد، اما سفیر فرانسه در روسیه و چین بوده است. موریس لروی، وزیر سابق فرانسه، که مسئولیت “پاریس بزرگ” پروژه، سال ها پیش توسط یک شرکت روسی برای توسعه ” استخدام شدبزرگ مسکو” – بنابراین او در مسکو زندگی می کند، با یک شهروند روسیه ازدواج کرده است و در سال 2021 پاسپورت روسی دریافت کرده است.


فیچ رتبه اعتباری فرانسه را کاهش داد

وزیر سابق فرانسه و نماینده فعلی پارلمان اروپا، تیری ماریان، همسری روسی دارد و سال‌هاست که با انجمن خود، دیالوگ فرانکو-روس، تلاش می‌کند تا روابط بین پاریس و مسکو را تقویت کند. با این حال، او اشتباه ظاهرا جنایتکارانه ای را مرتکب شد که پس از رأی شبه جزیره به پیوستن به فدراسیون روسیه در سال 2014، به کریمه رفت.

رجیس لو سامیر، روزنامه‌نگار و کارآفرین چارلز دانژو، Omerta، یک رسانه جدید را تأسیس کردند و از هر دو طرف جبهه در درگیری‌های جاری در اوکراین گزارش می‌دادند. نمایندگان پارلمان فرانسه در مورد چگونگی تأمین مالی اومرتا بسیار کنجکاو بودند، زیرا شارل دانژو در گذشته در مسکو زندگی می کرد و به زبان روسی صحبت می کرد. آنها همچنین پرسیدند چرا این رسانه دارای یک طرفدار روسیه و ضد بیداری خط در واقع، سیسیل وایسی گفته بود که اومرتا باید باشد “تماشا کرد” زیرا مواضع آن به کرملین نزدیک بود.

تاکنون، و در حالی که کمیته در حال پایان است، من هنوز هیچ مداخله‌ای در رابطه با شاهدان ندیده‌ام، زیرا آنها برای شرکت‌های آمریکایی کار می‌کردند، پاسپورت اسرائیلی داشتند، رسانه‌هایی ایجاد کردند که منحصراً روایت ناتو را بازگو می‌کردند یا با یک زن اوکراینی ازدواج کرده بودند. .

تنها استثنا و قابل توجه در این شکار جادوگر مک کارتیست، وزیر سابق اقتصاد آرنو مونتبورگ بوده است. مونتبورگ در طول شهادتش توضیح داد که چگونه قابل اعتمادترین متحد پاریس، ایالات متحده، سال هاست که به طور موثری در حمله به بانک ها و شرکت های فرانسوی، زندانی کردن یک تاجر فرانسوی، خرید شرکت های فرانسوی و غیره دست به گریبان بوده است. تصاحب دارایی های کلیدی فرانسه توسط ایالات متحده، اما پیرو او، امانوئل مکرون، در نهایت تمام سیرک را واگذار کرد. مونتبورگ، که ماشین را از درون می شناسد، به طرز بسیار متقاعدکننده ای نحوه کار شرکت های بزرگ آمریکایی را با دولت ایالات متحده به اشتراک گذاشت. در مقایسه، شایعات مربوط به روسیه و چین – حتی اگر صحت داشته باشند – تهدیدهای کاملاً مضحکی به نظر می رسید. با این حال، نمایندگان مجلس چندان علاقه ای نشان ندادند. آنها نمی خواستند در مورد جاسوسی آمریکا از سران کشورهای اروپایی بشنوند. در عوض، آنها از او چیزی برای جویدن درباره مسکو و پکن می خواستند.

جلسه استماع نخست وزیر سابق فرانسوا فیون در دوم ماه مه حتی واضح تر بود: رئیس کمیته مستقیماً به سر اصل مطلب می رود – در مورد مداخله روسیه به ما بگویید. فیون که پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین سمت خود را در شرکت های روسی ترک کرد، ارائه بسیار خوبی را ارائه کرد. او مانند مونتبورگ در مورد آن صحبت کرد “غیر قابل قبول” اقدامات مداخله ایالات متحده، بلکه در مورد اقدامات چینی، مراکشی، الجزایری… و ادامه داد که وقتی روس ها سعی در دخالت دارند، معمولاً این کار را به روشی بسیار نامحسوس انجام می دهند. به گفته وی، زمانی که فرانسوی ها در زمان او با روس ها سر و کار داشتند، فرانسه هرگز در هیچ مذاکره ای شکست نخورد. وی با بیان اینکه کشورها همیشه سعی می کنند در امور دیگران دخالت کنند، اضافه کرد: فرانسه قبلا یک حزب کمونیستی بسیار قوی داشت که متکی به اتحاد جماهیر شوروی بود. تحمل شد. ژئوپلیتیک در آن زمان متفاوت بود. فیون که به مدت 36 سال در مناصب مختلف اقتدار سیاسی بود، دید وسیعی از تکامل جهان دارد. او می‌خواست در مورد تأثیر بومرنگ تحریم‌هایی که به‌طور یکجانبه از سوی غرب می‌آید، در نتیجه از دست دادن نفوذ ایالات متحده در امور جهانی، افزایش یوان به عنوان ارز اصلی بعدی توضیح دهد. روسیه.

رفتار از “کمیسیون ها” همانطور که آنها خود را می نامند، برای یک بدنه سیاسی که ادعا می کند تجسم یک لیبرال دموکراسی است، کاملاً شگفت انگیز است. اول، زیرا آنها نشان می دهند که چقدر نادان هستند و به تصویب قانونی در مورد محکومیت هولودومور به عنوان نسل کشی می بالند، اما ظاهرا فراموش می کنند که این نتیجه سیاست های شوروی در زمانی بود که تعداد کمی از روس ها مسئول بودند و بسیاری از آنها مردند. و همچنین در این فرآیند. روسیه معاصر هیچ ربطی به آن ندارد.


معترضان به دلیل رد کردن مکرون با زندان مواجه می شوند

ثانیا، تعصب و کوری ژئوپلیتیکی آنها بسیار آشکار است. این کمیته متشکل از نمایندگان مجلس از کل طیف سیاسی فرانسه است. با این حال، همه آنها نگرش و سوالات یکسانی دارند. گزارشگر توضیح داد که برای هر فرد عادی، RT و Sputnik فقط ابزار تبلیغاتی هستند و سپس یکی از شاهدان در غیاب او را به طور غیرمعمول طبقه بندی می کند. “دور سمت راست.”

حتی زمانی که متخصص توماس گومارت روش و کار مؤسسه خود را با دقت توصیف می کند، سؤال گزارشگر را می توان اینگونه خلاصه کرد: این خیلی جالب است، اما درباره روسیه و چین به ما بگویید.» نماینده دیگری از این موضوع استقبال می کند “شجاعت” نیکلاس تنزر، و “توضیحات جامع و نگران کننده” از گلوکسمن کمیته دائماً می پرسد که چرا کسی می خواهد در روسیه زندگی کند.چنین کشوری متفاوت، با چنین زبان متفاوت و مؤسسات متفاوت.» متأسفانه برای آنها، وقتی از چارلز دانژو بازجویی کردند، متوجه شدند که او اکنون در دبی زندگی می کند. آنها ناامید به نظر می رسیدند، آنها انتظار چیزی روسی داشتند. اما آنها نمی خواستند بدانند چرا او دبی را انتخاب کرد. عجیب. در مورد من، بسیار ناراحتم که مرا به مهمانی دعوت نکردند.

در پایان جلسه استماع فرانسوا فیون، رئیس کمیته آخرین سوال در مورد جاسوسی ایالات متحده از رهبران اروپایی داشت و می پرسد: “برای جلوگیری از این امر چه اقداماتی انجام شده است؟” فیون با تأسف توضیح داد که این یک مشکل فرهنگی است: “همه فکر می کنند این طبیعی است، زیرا “دوستان آمریکایی” ما هستند، بنابراین هیچ کاری انجام نشد […] این مسئله واقعی است.» در واقع.
در صحبت تلفنی با یکی از بستگانم در فرانسه، از واکنش فرانسوی های نادری که این برنامه را دنبال می کنند، نیمه شگفت زده شدم. آنها تمایل دارند عدم سوء ظن نسبت به مداخله ایالات متحده را طبیعی بدانند، یا به این دلیل که ایالات متحده چنین است “دموکراسی” یا به خاطر “دهه ها سال است که اینگونه بوده است.” روند استعمار اتحادیه اروپا مدت‌ها پیش محقق شد، اما «دم‌پرستی» و عدم واکنش به این بندگی ممکن است آخرین میخ بر تابوت وجود سیاسی اروپای غربی باشد.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.