فرانسه پروازهای کوتاه مسافت را ممنوع می کند — RT World News

این اقدام ظاهرا به جلوگیری از تغییرات آب و هوایی کمک خواهد کرد، اما منتقدان می گویند که تاثیر کمی خواهد داشت

ممنوعیت پروازهای داخلی کوتاه مدت در فرانسه پس از تصویب کمیسیون اروپا به اجرا گذاشته شد. جت های خصوصی تحت تأثیر طرح کاهش کربن قرار نخواهند گرفت.

بر اساس مصوبه دولت که روز سه شنبه منتشر شد، پروازهای داخلی که در کمتر از دو ساعت و نیم با قطار امکان پذیر است، ممنوع شده است.

این تغییر ده‌ها پرواز روزانه بین پاریس و مراکز منطقه‌ای مانند نانت، لیون یا بوردو را لغو می‌کند و منجر به سفرهای تمیزتر اما طولانی‌تر برای مسافران می‌شود. برای مسافری که از پاریس به بوردو سفر می کند، به عنوان مثال، این سفر اکنون با قطار دو ساعت و نیم طول می کشد، در حالی که با هواپیما ۷۵ دقیقه طول می کشد.

این ممنوعیت در ابتدا فقط این سه مسیر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا قطارهای بین سایر مکان‌ها به اندازه کافی متداول نبودند.

این ممنوعیت برای اولین بار در قانون اقلیمی 2021 فرانسه معرفی شد، پس از آن که توسط مجمع شهروندانی که وظیفه ارائه راه‌هایی برای کاهش انتشار کربن را داشتند، پیشنهاد شد. این مورد به شدت توسط خطوط هوایی و اتحادیه فرودگاه های فرانسه مورد اعتراض قرار گرفت و آنها استدلال کردند که این اقدام حقوق آزادی حرکت اتحادیه اروپا را نقض می کند.


نیویورک ردپای کربن خرید مواد غذایی ساکنان را ردیابی خواهد کرد

کمیسیون اروپا در کنار دولت فرانسه قرار گرفت و روز جمعه حکم داد که کشورهای عضو ممکن است، “در مواردی که مشکلات زیست محیطی جدی وجود دارد … اعمال حقوق ترافیک را محدود یا رد کنید.”

“[This] یک گام بزرگ رو به جلو در سیاست کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. کلمنت بوون وزیر حمل و نقل در یک بیانیه مطبوعاتی گفت. من افتخار می کنم که فرانسه در این زمینه پیشگام است.

اتحادیه فرودگاه های فرانسه مزایای زیست محیطی این ممنوعیت را کم اهمیت جلوه داد و در اوایل سال جاری اعلام کرد که تنها 0.23 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل هوایی فرانسه را حذف می کند. فعالان آب و هوا به رقم مشابهی اشاره کردند تا استدلال کنند که این ممنوعیت به اندازه کافی پیش نمی رود، در حالی که سایر منتقدان استدلال می کردند که مسافران به همان اندازه احتمال دارد که به جای قطار با خودروهای خود سوار شوند و منجر به افزایش خالص انتشار کربن شود.

این ممنوعیت بر پروازهای خصوصی تأثیری نمی گذارد، زیرا به طور چشمگیری کربن به ازای هر مسافر نسبت به مسیرهای تجاری بیشتر است. Beaune ماه گذشته گفت که دولت از سال آینده هزینه اضافی آب و هوایی را برای پروازهای خصوصی در نظر خواهد گرفت، اما سیاستمداران سبز خواستار ممنوعیت کامل آن شده اند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: