فرانسه در حال بررسی پوسترهایی است که مکرون را به هیتلر تشبیه می کند – RT World News

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر دادستان عمومی فلورانس گالتیه، مقامات شهر آوینیون فرانسه پس از اینکه پوسترهایی در خیابان ها که امانوئل مکرون رئیس جمهور آمریکا را با آدولف هیتلر مقایسه می کردند، تحقیقاتی را آغاز کردند. به گفته مقامات، متخلفان با دو ماه زندان و جریمه 7500 یورویی (8110 دلاری) مواجه خواهند شد. “تحریک به شورش” و همچنین جریمه 12000 یورویی (12980 دلار) برای توهین به رئیس جمهور.

حدود 30 پوستر ضد ماکرون که روی تابلوهای تبلیغاتی چسبانده شده بودند، روز پنجشنبه کشف شد. آنها رئیس جمهور فرانسه را با موهای خاکستری و عدد 49.3 روی صورتش که شبیه یک سبیل سیاه کوچک بود نشان دادند. این اشاره به ماده 49.3 قانون اساسی فرانسه است که دولت در ماه مارس به آن استناد کرد تا اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی خود را بدون جلب حمایت پارلمان این کشور، یعنی مجلس ملی، تحت فشار قرار دهد.

به گزارش رسانه های فرانسوی، این پوسترها شامل نقل قولی از مهاتما گاندی در مورد این بود “وظیفه مقدس” نافرمانی مدنی علیه الف “بی قانون یا فاسد” حالت.


معترضان به دلیل رد کردن مکرون با زندان مواجه می شوند

این پوسترها بازتولید یک نقاشی دیواری است که توسط یک هنرمند گرافیتی محلی در پارکینگ آوینیون در ماه گذشته کشیده شده است. این نقاشی دیواری به درخواست مقامات محلی به سرعت تخریب شده بود.

اصلاحات بازنشستگی ماکرون که به تدریج سن بازنشستگی را از 62 به 64 سال افزایش می دهد، اعتراضات متعددی را در پاریس و دیگر شهرها برانگیخت که برخی از آنها به شورش و درگیری با پلیس تبدیل شد. استفاده از ماده 49.3 مورد انتقاد شدید مخالفان قرار گرفت.

در سال 2021، یک صاحب بیلبورد به دلیل نشان دادن ماکرون در نقش هیتلر در اعتراض به محدودیت های کووید-19، 10000 یورو (10820 دلار) جریمه شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: