غول فناوری وعده داده است که دوربین 24 ساعته تلفن شما را ایمن تر می کند — RT World News

تولید کننده پیشرو تراشه های موبایل کوالکام از یک ویژگی جدید همیشه روشن در «دوربین سلفی» که در گوشی های نسل بعدی با فناوری آن استفاده می شود، دفاع کرده است. می‌گوید دستگاه‌ها می‌دانند «وقتی به عقب نگاه نمی‌کنید، متفاوت عمل کنند».

جدیدترین پردازنده اسنپدراگون کوالکام بسیاری از مدل های 2022 گوشی های هوشمند را به زودی در فروشگاه ها از جمله سونی، موتورولا و وان پلاس عرضه می کند. این شرکت به سازندگان گوشی های هوشمند این گزینه را پیشنهاد کرده است که دوربین سلفی رو به جلو را همیشه روشن نگه دارند تا دائماً صورت صاحبش را اسکن کنند.

شاید برای دارندگان گوشی‌های هوشمند مشخص نباشد که چرا چنین ویژگی مطلوبی در نظر گرفته می‌شود، اما جاد هیپ، معاون کوالکام، در جریان اجلاس فناوری شرکت در نوامبر، استدلال کرد که این ویژگی به دارندگان این امکان را می‌دهد. “مزیت – فایده – سود – منفعت.”

“دوربین جلوی تلفن شما همیشه به طور ایمن به دنبال صورت شما است، حتی اگر آن را لمس نکنید.” او توضیح داد.

ادامه مطلب


آژانس جاسوسی ردیابی اپراتورهای Omicron را متوقف می کند

این ویژگی به این دلیل است که گوشی را قادر می‌سازد تا قفل خود را باز کند “می بیند” چهره کاربر را قفل می‌کند، وقتی نگاهش به دور می‌افتد، آن را قفل می‌کند و حتی اگر دوربین فرد دیگری را در اطراف دید، اعلان‌ها را پنهان می‌کند.

هیپ در گفتگو با واشنگتن پست که روز دوشنبه منتشر شد، متعجب به نظر می رسید که هیچ کس پیش از این به فکر طراحی یک گوشی به این شکل نبوده است و اصرار داشت که این فناوری کاملاً ایمن و مبتنی بر حریم خصوصی است. “آنچه در اینجا اتفاق می افتد، تشخیص یک دوتایی است: آیا یک صورت وجود دارد یا یک چهره وجود ندارد.” او با استدلال اشاره کرد عکسی گرفته نشده است. هیچ ویدیویی در حال ضبط نیست.» او اصرار دارد که هیچ یک از داده هایی که برای حضور یک چهره تجزیه و تحلیل می شوند، در واقع تراشه را ترک نمی کنند.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از ویژگی هایی که این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود برای آخرین پردازنده اسنپدراگون درج کرده است، هنوز وجود دارد. در تئوری این به سازنده های گوشی های هوشمند بستگی دارد که آیا آنها را در دستگاه های خود بسازند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اپل فاش می کند که کدام دیپلمات ها توسط پگاسوس هک شده اند

به نظر می‌رسد مدافعان دوربین همیشه روشن کوالکام، آن را به‌عنوان کوچک‌تر از دو شر قرار می‌دهند تا اینکه تلاش کنند از نوعی نظارت 24 ساعته و 7 روزه در زمان واقعی دفاع کنند. Anshel Sag، تحلیلگر Moor Insights & Strategy پیشنهاد کرد که میکروفون ها – که دائماً صدا را به ابر می دهند – “به مراتب تهاجمی تر” از معادل های ویدئویی آنها.

کوالکام همچنین ظاهراً این ویژگی جدید را به‌عنوان یک عادت جدید مفید در نظر می‌گیرد: ارائه اجلاس فناوری آن مردی را نشان می‌دهد که در آشپزخانه‌اش مشغول پختن غذا بود و به جای اینکه تلفنش را کثیف کند، فقط به گوشی نگاه می‌کند تا قفل آن را باز کند تا متوجه شود که گام بعدی چیست. دستور آشپزی.

در حالی که برخی از کاربران گوشی‌های هوشمند که در انجمن‌های آنلاین واکنش نشان می‌دادند، به نظر می‌رسید که تمایلی به معاوضه حریم خصوصی خود حتی با بیشترین راحتی نداشته باشند، به نظر می‌رسد برخی دیگر به این موضوع توجهی ندارند، و نشان می‌دهد که این ویژگی به اندازه Face ID اپل بی‌اهمیت است.