ملاله یوسف زی خواستار حمایت قوی تر ایالات متحده از تحصیل دختران افغان شد

ملاله یوسف زی خواستار حمایت قوی تر ایالات متحده از تحصیل دختران افغان شد

ملاله یوسف زی، مدافع حقوق بشر پاکستان از حمله طالبان در سال 2012 جان سالم به در برد. (پرونده)

واشنگتن:

ملاله یوسف زی، مدافع حقوق بشر، که از حمله طالبان پاکستان در سال 2012 جان سالم به در برد، روز دوشنبه در جریان سفر به واشنگتن، حمایت قوی تر ایالات متحده از دختران و زنان افغان را مطرح کرد.

این دختر 24 ساله که با فعالان زن افغان کار می کند، در سخنانی که در کنار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده ایستاده است، خاطرنشان کرد: “افغانستان در حال حاضر تنها کشوری است که دختران به تحصیلات متوسطه دسترسی ندارند. آنها از یادگیری منع شده اند.” .

وی ضمن ارائه نامه ای از یک دختر 15 ساله افغان به رئیس جمهور جو بایدن افزود: “این پیام دختران افغان در حال حاضر است: ما می خواهیم جهانی را ببینیم که در آن همه دختران بتوانند به آموزش ایمن و با کیفیت دسترسی داشته باشند.” دختری به نام ستوده

ستوده در نامه خود نوشت: «هر چه مدارس و دانشگاه‌ها به روی دختران بیشتر بسته بمانند، این امر امید را بیشتر خواهد کرد. [their] آینده، به گفته یوسف زی.

یوسف زی با خواندن این نامه افزود: “آموزش دختران ابزار قدرتمندی برای ایجاد صلح و امنیت است.”

مدارس متوسطه در افغانستان، جایی که طالبان در تابستان امسال دوباره قدرت را به دست گرفتند، فقط برای پسران بازگشایی شدند و فقط مردان اجازه تدریس دارند.

یوسف زی پیش از دیدار خصوصی با وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که ایالات متحده به همراه سازمان ملل متحد، اقدامات فوری را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که دختران در اسرع وقت به مدارس خود بازگردند.

بلینکن، که کشورش در تابستان امسال با عجله نیروهای خود را پس از 20 سال جنگ از افغانستان خارج کرد، از یوسف زی به عنوان “الهام بخش دختران و زنان در سراسر جهان” و کسی که “با کارش، با تلاش هایش، تفاوت واقعی ایجاد می کند” درود فرستاد. “

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)