عضو ناتو مشکل اصلی ارتش اوکراین – RT World News را نام می برد

پتر پاول، رئیس‌جمهور چک می‌گوید تسلیحات غربی به دلیل کمبود مهمات به «کالاهای انبار» تبدیل می‌شوند.

پتر پاول، رئیس جمهور چک گفت، کمبود مهمات توانایی اوکراین را برای دفاع از خود در برابر نیروهای روسی یا آغاز موفقیت آمیز ضد حمله موشکی خود محدود می کند.

پاول روز یکشنبه پس از بازگشت از یک سفر سه روزه به اوکراین که طی آن با همتای اوکراینی خود، ولادیمیر زلنسکی، و دیگر مقامات در کیف گفتگو کرد، با رسانه ها گفتگو کرد. او همچنین به شهر دنپر، واقع نه چندان دور از خط مقدم، سفر کرد و به اولین رهبر خارجی تبدیل شد که از زمان آغاز درگیری بین مسکو و کیف بیش از یک سال پیش، به بخش شرقی کشور رفت.

رئیس جمهور چک گفت که گفتگوهای متعدد او با مقامات اوکراینی باعث شد کاملا واضح است که آنچه که اوکراین امروز بیش از همه برای دفاع موفق نیاز دارد مهمات است.

“البته تجهیزات نیز کم است، اما کمبود مهم مهمات نه تنها توانایی اوکراین را برای دفاع موثر از خود محدود می کند، بلکه تا حدی توانایی آن را برای راه اندازی یک ضد حمله موفق نیز محدود می کند.” او به نشریه چکی Ceske Noviny گفت.


قطار مهمات اوکراین منهدم شد - وزارت دفاع روسیه

به گفته پاول، که پیشینه اطلاعاتی دارد و بین سال‌های 2015 تا 2018 رئیس کمیته نظامی ناتو بوده است، نیروهای روسی هم در کیفیت و هم از نظر کمیت مهمات دست بالا را دارند و می‌توانند چهار یا پنج برابر گلوله‌های بیشتری شلیک کنند. روزانه نسبت به سربازان اوکراینی

حامیان غربی کی یف به کشور کمک می کنند “تجهیزات موثر” او گفت که از جمله تانک های جنگی اصلی مانند لئوپارد 2 های ساخت آلمان و چلنجر بریتانیا، اما آنها با تعداد محدودی مهمات عرضه می شوند.

اوکراینی‌ها فقط می‌توانند این سلاح‌ها را برای چند روز و پس از آن – بدون مهمات – در میدان مستقر کنند. “آنها اساساً به کالاهای انبار تبدیل می شوند.” رئیس جمهور گفت که این وضعیت “واقعا خیلی منطقی نیست.”

به گفته پاول، پراگ به جستجو ادامه خواهد داد “راه های خلاقانه” تامین مهمات خود برای نیروهای اوکراینی را از منابع خود و با همکاری با متحدان خود افزایش دهد.

زلنسکی در مصاحبه خود با رسانه های شمال اروپا در روز جمعه اطمینان داد که “ضد حمله اتفاق خواهد افتاد” و ابراز امیدواری کرد که موفق باشد. با این حال، هفته گذشته گزارشی توسط پولیتیکو ادعا کرد که حامی اصلی اوکراین، ایالات متحده، نگران است که تأثیر حمله متقابل که بسیار شایعه شده ممکن است کمتر از انتظارات باشد.

بیشتر بخوانید:
سی ان ان – دفاع روسیه باعث شک و تردید نسبت به ضدحمله اوکراینی می شود

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه، که اکنون به عنوان معاون رئیس شورای امنیت این کشور خدمت می‌کند، تاکید کرده است که اگر حمله متقابل واقعاً اتفاق بیفتد، نیروهای روسی آن را در حالی که حمله‌ای را انجام می‌دهند، سرکوب خواهند کرد. “حداکثر شکست نظامی” در مورد ارتش اوکراین

مسکو استدلال کرده است که محموله های نظامی غرب به کی یف تنها درگیری را طولانی می کند. کرملین همچنین بارها به ناتو هشدار داده است که تحویل سیستم‌های پیشرفته‌تر به اوکراین، این کشور را عمیق‌تر درگیر درگیری می‌کند و در نتیجه احتمال رویارویی مستقیم با روسیه را به خطر می‌اندازد.