عصبانیت افکار عمومی ایالات متحده از تحریم های ضد روسیه – RT World News

یک نظرسنجی خبری نشان داده است که کمتر آمریکایی از مجازات مسکو در مورد بحران اوکراین و ارسال تسلیحات به کیف حمایت می کند

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حمایت عمومی آمریکا از سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تحریم روسیه بر سر بحران اوکراین و ارسال میلیاردها دلار کمک نظامی به کی‌یف، در حالی کاهش می‌یابد که درگیری خونین به شانزدهمین ماه خود ادامه می‌دهد.

این نظرسنجی که توسط دانشکده سیاست عمومی هریس دانشگاه شیکاگو و محقق NORC انجام شد، روز چهارشنبه منتشر شد و نشان داد که 58 درصد از آمریکایی ها از اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه حمایت می کنند که در مقایسه با 71 درصد در سال گذشته کاهش یافته است. تنها 50 درصد از بزرگسالان آمریکایی همچنان طرفدار ارسال سلاح به اوکراین هستند، در حالی که این رقم در ماه می 2022، 61 درصد بود.

نتایج در بحبوحه شک و تردیدهای فزاینده عمومی در مورد اینکه آیا اوکراین می تواند در مناقشه پیروز شود و نگرانی از تبدیل شدن بحران به جنگ مستقیم آمریکا و روسیه به دست می آید. قانونگذاران جمهوری خواه، از جمله سناتورهای رند پل و مایک لی، این درگیری را یک “جنگ نیابتی” و متعهد شد تا زمانی که بایدن یک استراتژی دیپلماتیک روشن برای پایان دادن به جنگ ارائه ندهد، علیه هرگونه بسته کمکی اضافی رای خواهد داد.


اوکراین پنج ماه فرصت دارد تا ایالات متحده را تحت تاثیر قرار دهد

نظرسنجی در ماه فوریه توسط راسموسن ریپورتز نشان داد که تنها 21 درصد از آمریکایی ها معتقدند اوکراین می تواند بر روسیه پیروز شود، در حالی که دو ماه قبل 32 درصد کاهش یافته است. فقط 26 درصد از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند که دولت آنها باید یک بازی کند “نقش اصلی” نظرسنجی دانشگاه شیکاگو-NORC نشان داد که در بحران، از 40 درصد در مارس 2022 کاهش یافته است.

واشنگتن 113 میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به کی یف اختصاص داده است که شامل بیش از 37 میلیارد دلار تسلیحات است که قبلاً ارائه شده است. در همین حال، بایدن یک کمپین تحریم های بین المللی علیه مسکو را رهبری کرده و به دنبال منزوی کردن و سرکوب اقتصاد روسیه است.

با این حال، تحریم ها نتوانسته صادرات انرژی روسیه را قطع کند و به نرخ تورم بالای تاریخی در کشورهای غربی کمک کرده است. مازاد حساب جاری روسیه در سال گذشته دو برابر شد و به رکورد 227 میلیارد دلار رسید.

نظرسنجی جدید نشان می دهد که 36 درصد از آمریکایی ها معتقدند که روسیه و اوکراین هر دو در جریان درگیری مرتکب جنایات جنگی شده اند، در حالی که 54 درصد معتقدند مسکو به تنهایی مقصر است. از هر ده بزرگسال آمریکایی، هفت نفر می‌گویند که اقدامات روسیه یک اقدام است “تلاش غیرموجه برای به دست آوردن قلمرو.”

بیشتر بخوانید:
کاخ سفید 3 میلیارد دلار دیگر برای کمک به اوکراین پیدا می کند

بر اساس مطالعه دانشگاه شیکاگو-NORC، اگرچه 77 درصد از بزرگسالان ایالات متحده دیدگاه نامطلوبی نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دارند، اما تنها 17 درصد این نظر را نسبت به مردم روسیه دارند. نیمی از آمریکایی ها دیدگاه مساعدی نسبت به مردم روسیه دارند. تنها 10 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند که دوستی با یک فرد روسی برایشان ناراحت کننده است.