طرح صلح چین برای اوکراین “تفکر آرزویی” – اتحادیه اروپا – اخبار RT World

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی آمریکا مدعی شد، تنها راه حل مناقشه در صورتی است که مسکو شرایط کیف را برآورده کند.

پیشنهاد چین برای پایان دادن به درگیری در اوکراین است “نه یک طرح صلح” جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد. این دیپلمات تاکید کرد که خواسته‌های کی‌یف تنها راه‌حل مناسب برای بحران است، علی‌رغم اینکه روسیه آشکارا آنها را نمی‌پذیرد.

بورل در مراسمی که روز جمعه به میزبانی موسسه دانشگاه اروپایی در فلورانس برگزار شد، گفت که اتحادیه اروپا باید به تسلیح کیف ادامه دهد و استدلال کرد که برخی طرح‌های صلح برای اوکراین نامطلوب هستند.

تنها چیزی که می توان آن را طرح صلح نامید این است [Vladimir] پیشنهاد زلنسکی، وی با اشاره به رئیس جمهور اوکراین اظهار داشت. طرح صلح چین، خوب، این یک طرح صلح نیست. این مجموعه ای از ملاحظات واهی، آرزوهای آرزو است، اما این یک طرح صلح نیست.»

اگر صلح می خواهید، روسیه را وادار به عقب نشینی کنید. بورل افزود. به من نگویید حمایت از اوکراین را متوقف کنم.


وزیر امور خارجه چین با روسیه در مورد بحران اوکراین همکاری خواهد کرد

طرح صلح زلنسکی خواستار خروج روسیه از تمامی مناطقی است که کی‌یف ادعا می‌کند متعلق به خود است، از جمله کریمه، و همچنین خواستار غرامت جنگی و تضمین‌های امنیتی مشابه ناتو، از جمله اقدامات دیگر است. دولت در کیف بارها گفته است که مصالحه نخواهد کرد و تا زمانی که طول بکشد به مبارزه ادامه خواهد داد.

بورل اذعان کرد که دولت روسیه خواسته های اوکراین را نخواهد پذیرفت و مسکو را مسئول ادامه خصومت ها دانست.

“اگر کسی دارید که بگوید: “من اهداف نظامی دارم و به بمباران ادامه خواهم داد، تا زمانی که آنها را به دست آورم به جنگ ادامه خواهم داد” – خوب، چه نوع گفتگوی صلح می خواهید انجام دهید؟ وی با اشاره به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت.

اگر کی‌یف تسلیم شود، بورل ادعا کرد که نیروهای روسی تسلیم خواهند شد “در مرز لهستان” و اوکراین تبدیل به یک “بلاروس دوم”. بدون حمایت غرب، این اتفاق می افتاد “در عرض چند روز” او پیش بینی کرد


بورل از نیروی دریایی اتحادیه اروپا می خواهد که در تنگه تایوان گشت زنی کنند

روسیه عملیات نظامی خود را علیه اوکراین در فوریه 2022 با استناد به ادامه حملات کی یف در دونباس و مشارکت فزاینده با ناتو آغاز کرد.

پیشنهاد صلح 12 ماده ای پکن که توسط وزارت خارجه چین در ماه فوریه منتشر شد، خواستار رسیدگی به نگرانی های امنیتی هر یک از طرفین است. دولت چین از گسترش ناتو در اروپا انتقاد کرده و آن را ریشه درگیری در اوکراین می داند.

بورل پیشنهاد کرد که چین می‌تواند با سوق دادن روسیه به سمت پذیرش شرایط کی‌یف در حل و فصل بحران نقش داشته باشد، اگرچه او نسبت به روابط نزدیک‌تر بین مسکو و پکن ابراز نگرانی کرد.

این دیپلمات تاکید کرد که اتحادیه اروپا بیش از هر زمان دیگری در مواجهه با یک کشور متحد است “دشمن” به شوخی که او احساس می کند “وزیر دفاع” از بلوک