صورت‌حساب‌های پرداخت نشده توییتر ممکن است مشکل بزرگ‌تری برای ایلان ماسک باشد

صورت‌حساب‌های پرداخت نشده توییتر ممکن است مشکل بزرگ‌تری برای ایلان ماسک باشد

توییتر هزینه پروازهای خصوصی مدیران توییتر را پرداخت نکرده است. (فایل)

کسب‌وکارهای کوچک شرکت توییتر را متهم می‌کنند که آنها را سفت می‌کند، حتی در شرایطی که مالک این شرکت، ایلان ماسک، که دارایی خالص شخصی بیش از 150 میلیارد دلار است، می‌گوید که وضعیت مالی این شبکه اجتماعی سرانجام در مسیر بهبود است.

بر اساس ادعاهای موجود در پرونده‌های دادگاه، توییتر بیش از 10 میلیون دلار به مجموعه‌ای از شرکت‌هایی که خدماتی از مشاوره روابط عمومی گرفته تا کالاهای مارک‌دار ارائه می‌کنند، دیر پرداخت کرده است. در ماه آوریل، چهار فروشنده شکایت مشترکی را به دلیل نقض قرارداد در مورد صورت‌حساب‌های پرداخت نشده شرکت مطرح کردند و به دنبال وضعیت اقدام دسته جمعی هستند. از دسامبر حداقل 10 فروشنده به دلایل مشابه از این شرکت شکایت کرده اند. این فروشندگان شامل مشاغل کوچکی می شوند که می گویند برای ادامه فعالیت به پرداخت های توییتر متکی هستند.

یکی از فروشندگانی که در ماه آوریل به این کت و شلوار پیوست، White Coat Captioning است، یک تجارت کوچک مستقر در ورمونت که از ژانویه 2020 خدمات زیرنویس را برای رویدادهای جهانی توییتر ارائه می‌کند. رئیس می‌گوید: «این مبلغ بی‌اهمیت است، 42000 دلار برای شرکت کوچکی مانند من. مدیر اجرایی نورما میلر. او می‌گوید توییتر در ماه اکتبر، حدود دو هفته قبل از اینکه ماسک رسماً مدیریت را بر عهده بگیرد، پرداخت به این شرکت را متوقف کرد. توییتر کارکنان روابط عمومی خود را اخراج کرده و دیگر به درخواست های مطبوعات پاسخ نمی دهد.

ابتدا میلر توانست با کارمندان بخش حساب‌های پرداختنی توییتر ارتباط برقرار کند و آنها بابت تاخیر در پرداخت عذرخواهی کردند. اما نقطه تماس او در طول کاهش شدید شغل در روزهای اولیه ماسک ناپدید شد. در یک نقطه، میلر از دریافت پاسخ های اساسی منصرف شد، فقط یک تأیید صریح مبنی بر اینکه ارتباط او دریافت شده است. او می‌گوید: «در نهایت، به وضوح فقط یک ربات بود که بارها و بارها با همان پاسخ به ما پاسخ می‌داد.

هنگامی که توییتر در میانه یک پروژه بزرگ دستمزد شرکتش را متوقف کرد، میلر می گوید که به تنهایی کار را تمام می کند، زیرا توانایی پرداخت دستمزد کارمندانش را نداشت. او می‌گوید حقوق نگرفته و برخی از هزینه‌های شرکت را از جیبش می‌پردازد. او به خصوص ناامید است، زیرا مطمئن است که ماسک بیش از آنقدر پول دارد که به او پول بدهد. او می‌گوید: «این چیزی است که وقتی جت خود را از لس‌آنجلس به سانفرانسیسکو برای یک جلسه ناهار می‌برد، پرداخت می‌کند.

باز هم توییتر هزینه پروازهای خصوصی مدیران توییتر را پرداخت نکرده است. Private Jet Services Group که سال گذشته از توییتر شکایت کرد، گفته است که هنوز مبلغی برای تقریباً 200000 دلار قبض های معوق دریافت نکرده است. این شرکت مستقر در میامی در ماه دسامبر از توییتر شکایت کرد و سپس به طور داوطلبانه پرونده را رد کرد تا مجدداً در دادگاهی دیگر مطرح شود. گرگ رایف، مدیر عامل شرکت مادر Elevate Aviation Group می‌گوید: «تویتر این پول را مدیون است، و این فقط یکی دیگر از شرایط ناگوار تلاش جالوت برای له کردن دیوید است. توییتر در پرونده های دادگاه گفته است که از پرداخت صورتحساب ها امتناع کرده است زیرا خدمات جت خصوصی با ارائه خدماتی که به درستی تایید نشده اند، قرارداد خود را نقض کرده است.

فروشندگان می گویند به نظر می رسد پرداخت های تاخیری مربوط به رهبری پر هرج و مرج ماسک باشد و دلیل آن تغییر ناگهانی در رفتار شرکت پس از خرید وی است. شرکت روابط عمومی Cancomm LLC مستقر در میامی، که در دادخواست خود اعلام کرده است که 140000 دلار بدهکار است، می‌گوید توییتر فاکتورهای این شرکت را تایید کرد اما هرگز آنها را پرداخت نکرد. نائومی نیوتن، شریک مدیریت Cancomm، می‌گوید: «سپس در موارد متعددی به ما توصیه شد که سازماندهی مجدد و تأخیر را تجربه می‌کنند. ما همچنین به افراد مختلف در سازمان منتقل شدیم.» او می گوید که این یک “بار جریان نقدی عظیم” ایجاد کرده است.

به گفته فروشندگان، پرداخت‌های تاخیری مشخصه توییتر نیست. رایف می‌گوید: «در تمام سال‌هایی که از افراد خوب توییتر حمایت می‌کنیم، قبل از اینکه مالکیت جدیدی به دست بیاید، هرگز این اتفاق نیفتاد.

توییتر در ماه‌های اخیر پول پرداخت کرده یا با برخی از فروشندگان خود تسویه حساب کرده است. طبق پرونده های دادگاه، Crown Estate که املاک متعلق به پادشاه بریتانیا را مدیریت می کند، اوایل سال جاری از توییتر به دلیل اجاره پرداخت نشده شکایت کرد. به گفته سخنگوی Crown Estate، غول رسانه های اجتماعی در مقطعی اجاره را در دفتر لندن پرداخت کرد و Crown Estate شکایت را پس گرفت.

بر اساس پرونده های دادگاه، توییتر همچنین در حال مذاکره با شرکت مشاوره Analysis Group و صاحبخانه در دفتر خود در بوستون است. اخیراً پس از شکایت شرکت مشاور برای خدمات بدون پرداخت 2 میلیون دلار، با Charles River Associates تسویه حساب کرد.

ماسک درباره وضعیت مالی وخیم توییتر از زمانی که مدیریتش را برعهده گرفت، صحبت کرد و بارها تاکید کرد که این شرکت از زمانی که برای اولین بار آن را خرید، تنها چند ماه از عمرش باقی مانده است. از آن زمان، او خود را به عنوان یک ناجی معرفی کرد، کارمندان غیرمولد را اخراج کرد، هزینه های غیرضروری را کاهش داد تا شرکت را از ورشکستگی احتمالی نجات دهد و مدلی کسب و کار ایجاد کرد که آن را پایدار می کند.

اما بسیاری از مشکلات مالی توییتر مربوط به خود ماسک است. او به عنوان بخشی از قرارداد 44 میلیارد دلاری خود برای خرید این شرکت، بیش از 12 میلیارد دلار بدهی به آن داد. بلومبرگ تخمین زده است که توییتر سالانه حدود 1.2 میلیارد دلار به عنوان بهره پرداخت خواهد کرد.

از زمانی که ماسک زمام امور را در دست گرفت، درآمد تبلیغات 50 درصد کاهش یافته است، زیرا تبلیغ کنندگان نگران این هستند که چگونه رفتار او می تواند به اعتبار آنها آسیب برساند. سرویس اشتراک او، توییتر آبی، نتوانسته کاربرانی را جذب کند که بسیاری از آنها از افزایش سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست در این پلتفرم ناامید شده اند. تاکنون کمتر از 1 درصد از کاربران ماهانه توییتر ثبت نام کرده اند.

مشخص نیست که رفتار ادعا شده در این پرونده ها تا چه اندازه با برنامه ماسک برای بازگرداندن توییتر به سلامت مالی مرتبط است. شانون لیس ریوردان، وکیل مدافع چهار تا از کسب و کارهای کوچکی که از توییتر شکایت کرده اند، می گوید: “ما مشتاقانه منتظریم به او نشان دهیم که پرداخت نکردن تعهدات آنها بسیار پرهزینه تر است.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)