صدها نفر پس از محدودیت های ناگهانی سفر در آفریقای جنوبی بر سر فشار جدید گیر کردند

صدها نفر پس از محدودیت های ناگهانی سفر در آفریقای جنوبی بر سر فشار جدید گیر کردند

تابلوهای نمایش پروازهای لغو شده به لندن را در فرودگاهی در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی نشان می دهد.

نوشته فاکرحسن:

صدها نفر از خارجی ها در سفرهای خانوادگی یا کاری در آفریقای جنوبی ناامیدانه سعی کردند با آخرین پروازهای موجود به خانه بازگردند زیرا چندین کشور به دلیل کشف نوع جدید کووید-19 Omicron در این کشور محدودیت هایی را برای مسافران اعمال کردند.

بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که همه پروازها به و از آفریقای جنوبی و پنج کشور همسایه از ظهر جمعه به دنبال اعلامی مبنی بر شناسایی نوع جدید کووید-19 Omicron در آفریقای جنوبی ممنوع خواهد شد.

بسیاری از کشورهای دیگر از این روند پیروی کردند، اکثر آنها نشان می‌دهند که فقط شهروندان خودشان مجاز به بازگشت هستند، مشروط به یک دوره قرنطینه.

در دهلی نو، دولت مرکزی از همه ایالت ها و قلمروهای اتحادیه خواست تا غربالگری و آزمایش دقیق همه مسافران بین المللی را که از آفریقای جنوبی، هنگ کنگ و بوتسوانا می آیند یا از طریق آنها عبور می کنند، انجام دهند، جایی که نوع جدیدی از آن شناسایی شده است.

بر اساس تصمیم روز جمعه دولت، خطوط هوایی اجازه خواهند داشت 50 درصد از پروازهای برنامه ریزی شده مسافری قبل از کووید را بین هند و آفریقای جنوبی، هنگ کنگ و بوتسوانا از 15 دسامبر انجام دهند.

هند ترتیبات حباب هوا ندارد – که به پروازهای مسافری ویژه بین دو کشور در بحبوحه محدودیت های مرتبط با کووید – با آفریقای جنوبی، هنگ کنگ و بوتسوانا اجازه می دهد. همچنین، این سه کشور توسط وزارت بهداشت هند در رده “در معرض خطر” طبقه بندی شده اند.

گردشگران بریتانیایی که یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های گردشگری آفریقای جنوبی و بازدیدهای خانوادگی است، به‌ویژه آسیب دیدند.

جوآن جانسون در حالی که کارمندان شرکت هواپیمایی درباره لغو پروازها توضیح می‌دادند، گفت: «من باید به خانه برگردم تا در کریسمس در کنار خانواده‌ام باشم و اکنون به نظر می‌رسد که ممکن است اینجا با دوستانم گیر کرده باشم.» فقط اتباع بریتانیا را به کشور بازگرداند.

بازنشستگان آفریقای جنوبی، یوهان ورمولن و همسرش آنماری، تمام سال مشتاقانه منتظر پیوستن پسرشان آندره، که در سال 1999 در بریتانیا ساکن شده بود، و خانواده اش بودند.

آنماری گفت: «ما بیش از دو سال است که نوه‌های خود را ندیده‌ایم و فکر می‌کردیم که همه‌گیری اکنون به اندازه کافی برای رفتن به آنجا کاهش یافته است.

جرد سمپسون گفت حتی اگر موفق به سوار شدن به یک پرواز شود، پس از ورود به بریتانیا با مخارج بدون بودجه قرنطینه شدن به مدت 10 روز مواجه خواهد شد.

من پرس و جو کردم و با وجود اینکه پاسپورت واکسیناسیون دارم، باز هم مجبورم قرنطینه شوم. سامپسون گفت: این امر تقریباً دو هزار پوند من را عقب می‌اندازد و من را برای مدت طولانی‌تری از خانواده‌ام در بریستول دور نگه می‌دارد.

یک فرد هندی الاصل در فرودگاه، عبدال پاتل، گفت که بلیتی برای بازگشت به بمبئی در روز دوشنبه از طریق دبی دارد، اما تلاش می‌کند آن را به پرواز قبلی تغییر دهد.

پاتل گفت: “من نمی دانم که آیا هند نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت یا خیر، اما خانواده من از سورات با من در بمبئی ملاقات خواهند کرد.”

یکی از کارمندان شرکت هواپیمایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که انتظار می‌رود در آخر هفته فشار بیشتری وارد شود زیرا کشورهای بیشتری پروازها را لغو کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)