اولین مورد تایید شده و ده ها مورد مشکوک دیگر – RT World News

سویه جدید و به شدت جهش یافته کووید 19 در اروپا است و مقامات بلژیکی رسما ورود آن به این قاره را تایید کردند. آلمان و جمهوری چک در حال بررسی موارد مشکوک هستند.

روز شنبه، سخنگوی وزارت بهداشت چک اعلام کرد که آزمایش زنی که از تعطیلات در مصر بازمی‌گشت، برای آنچه که گمان می‌رود نوع جدید کووید است، مثبت بوده است. وی افزود که نمونه در حال بررسی بیشتر است و انتظار می رود تا صبح یکشنبه تایید رسمی شود.


'Omicron': چگونه ترس از سویه جدید کووید جهان را فرا گرفت

همزمان با آن گزارش از جمهوری چک، کای کلوزه، وزیر امور اجتماعی و ادغام در منطقه هسن آلمان، توییت کرد که “نوع Omicron، با احتمال بسیار بالا، قبلاً وارد آلمان شده است.کلوز فاش کرد کهجهش های متعدد معمولی Omicron در فردی که از آفریقای جنوبی آمده بود یافت شد” در جمعه شب. این فرد در قرنطینه قرار گرفت تا توالی کامل ویروسی که در نمونه آنها یافت شده است.

مقامات هلند روز جمعه با تعداد زیادی از موارد مشکوک Omicron مواجه بودند، زمانی که 61 نفر از افرادی که از آفریقای جنوبی وارد آمستردام شده بودند برای کووید-19 مثبت شدند. مسافران از فرودگاه به هتل مجاور برده و در آنجا منزوی شدند. وزارت بهداشت هلند گفت که نمونه ها در حال مطالعه هستند.در سریع ترین زمان ممکن [to see] آیا آنها نوع جدیدی از نگرانی هستند که اکنون “Omicron” نامگذاری شده است.
در اوایل آن روز، دولت هلند همه سفرهای هوایی از آفریقای جنوبی را که برای اولین بار گونه جدید شناسایی شد، ممنوع کرد. مسافران دو پرواز آخر که از آنجا وارد می‌شدند مجبور بودند ساعت‌ها را در باند فرودگاه بگذرانند و منتظر آزمایش شوند.

بلژیک دارای این تمایز مشکوک است که اولین کشوری در اروپا است که به طور رسمی مورد Omicron را تایید کرده است. فرانک وندنبروک، وزیر بهداشت این کشور، روز پنجشنبه اعلام کرد که بیمار مبتلا یک فرد واکسینه نشده است که در 22 نوامبر آزمایش کووید مثبت اعلام شده است. به گفته مارک ون رانست، ویروس شناس ارشد بلژیک، فرد مسافر قبلاً از مصر بازگشته بود.

روز جمعه، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) هشدار داد که هنوزعدم قطعیت قابل توجهی مربوط به قابلیت انتقال، اثربخشی واکسن، خطر عفونت مجدد و سایر ویژگی‌های نوع Omicron.“مقامات بهداشت اتحادیه اروپا این سویه را به عنوان “بالا تا خیلی زیاد” خطر. در همان روز، همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا توافق کردند که به طور موقت سفرهای هوایی هفت کشور جنوب آفریقا را متوقف کنند. بریتانیا، ایالات متحده و کانادا نیز محدودیت های مشابهی را اعمال کرده اند.