سیارک “خطرناک” هفته آینده وارد مدار زمین می شود – اخبار RT World

این آژانس هشدار می دهد یک سیارک بزرگ که توسط ناسا به عنوان “بالقوه خطرناک” فهرست شده است، قرار است هفته آینده از کنار زمین عبور کند.

انتظار می رود سیارک 4660 نرئوس در 11 دسامبر وارد مدار زمین شود و بیش از هر زمان دیگری به سیاره ما نزدیک شود.

بوریس شوستوف، که ریاست موسسه نجوم در آکادمی علوم روسیه را بر عهده دارد، گفت: اما دلیلی برای وحشت وجود ندارد.

ادامه مطلب


تماشا کنید: اسپیس‌ایکس و ناسا سیارک‌شکن «دفاع سیاره‌ای» را پرتاب کردند

این سیارک از فاصله 4.6 میلیون مایلی از زمین عبور خواهد کرد که تقریباً 10 برابر فاصله ماه و زمین است، بنابراین هیچ خطری برای صحبت در مورد آن وجود ندارد. شوستوف به ریانووستی گفت.

چیزی که آن را خاص می کند اندازه بزرگتر از حد معمول (برابر با سه زمین فوتبال) نیست، بلکه گردش منحصر به فرد 1.82 ساله آن به دور خورشید است. به همین دلیل، نرئوس تقریباً هر 10 سال یک بار در فاصله ایمن به زمین نزدیک می شود.

به گفته دانشمندان، عبور منظم این سیارک، آن را به یک کاندیدای عالی برای ماموریت روباتیک آینده، و حتی یک عملیات معدنی تبدیل می کند – اعتقاد بر این است که این سیارک سرشار از نیکل، آهن و کبالت است.

با وجود اینکه نرئوس در حال حاضر هیچ تهدیدی ندارد، سازمان‌های فضایی به دقت زیر نظر دارند تا مطمئن شوند که از مسیر خود منحرف نمی‌شود.

به عنوان بخشی از کار برای محافظت از سیاره در برابر برخورد فاجعه آمیز با یک شی فضایی بزرگ، ناسا هفته گذشته ماموریتی به نام آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه (DART) را راه اندازی کرد. این ماموریت سعی خواهد کرد تا دو سیارک را به یکدیگر بکوبد تا مسیر آنها را تغییر دهند و برخورد واقعی برای سپتامبر آینده برنامه ریزی شده است.