صدای خشم آمریکای سفید ساکت می شود

تاکر کارلسون: صدای خشم آمریکای سفید ساکت می شود

تاکر کارلسون توسط پدر روزنامه نگارش بزرگ شد و راه او را دنبال کرد.

واشنگتن، ایالات متحده:

در دنیای نمایش تلویزیونی پرطرفدار تاکر کارلسون، آمریکا مورد حمله دموکرات‌ها، مقامات بهداشتی، اعتراضات زندگی سیاه‌پوستان مهم است- و محافظه‌کاران سفیدپوست برای بقای خود در حال مبارزه بودند.

نژادپرستی ضد سفیدپوستان در حال افزایش بود. لیبرال های مدرن از مسیحیت متنفر بودند. مهاجران هجوم می آوردند. اینها تنها چند مورد از ادعاهای مجری برنامه «تاکر کارلسون امشب» بود – که فاکس نیوز را روز دوشنبه پس از بیش از یک دهه به عنوان خاری در چشم تشکیلات واشنگتن ترک کرد.

در پخش پس از پخش، این مرد 53 ساله خشم تماشاگران را جلب می کرد و با ترس آنها بازی می کرد و برنامه خود را به سمت قله تلویزیون کابلی سوق می داد و میلیون ها دلار برای او به ارمغان می آورد و در عین حال خوراک فراوانی را برای نظریه پردازان توطئه و نژادپرستان فراهم می کرد. روند.

خبر جدایی کارلسون چند روز پس از آن منتشر شد که فاکس نیوز برای پایان دادن به پرونده افترا به اتهامات نادرست مبنی بر کمک شرکت شمارش آرا Dominion Voting Systems به سرقت انتخابات ریاست جمهوری 2020 از دونالد ترامپ، مبلغی نزدیک به 800 میلیون دلار پرداخت کرد.

ارتباطات داخلی منتشر شده قبل از محاکمه برنامه ریزی شده حاکی از آن بود که کارلسون و همکاران ارشد به ادعاهای دستیاران ترامپ و خود شبکه شک داشتند – اما به هر حال از ترس از دست دادن بینندگان در مقابل رقبا، آنها را پخش کردند.

خارج از صفحه، فاکس نیوز این واقعیت را پنهان نکرد که کارلسون چیزی است که نویسندگان داستان های ادبی راوی غیرقابل اعتماد می نامند.

این شبکه در شکایتی در سال 2020 استدلال کرد که بینندگان می‌دانستند که دوز سالمی از شک و تردید را در مورد مطالب برنامه او اعمال کنند، برنامه‌ای که در سال 2016 شروع به کار کرد و میلیون‌ها بیننده را در هر قسمت جذب کرد.

اما منتقدان این برنامه را به دوقطبی کردن آمریکایی‌ها و کمک به ایجاد جو پارانویایی متهم کردند که منجر به خشونت‌های با انگیزه سیاسی مانند تیراندازی‌های جمعی نژادپرستانه شده است.

“زهر”

کارلسون پنج شب در هفته به مدت یک ساعت روی تماشاگران قفل شده بود، کارلسون در برنامه‌ای که «دشمن قسم خورده دروغگویی» نامیده می‌شد، درباره رویدادهای جاری بحث می‌کرد و وعده می‌داد «سوالاتی را که شما می‌پرسید بپرسید – و پاسخ‌ها را بخواهید».

با این حال، پرونده Dominion نشان داد که کارلسون فاقد صراحتی است که برای ارسال‌هایش ادعا می‌کرد، دونالد ترامپ را در ملاء عام تمجید می‌کرد و در خلوت به همکارانش می‌گفت که نمی‌تواند صبر کند تا بتواند «بیشتر شب‌ها ترامپ را نادیده بگیرد».

کارلسون در پیام‌های خصوصی که در جریان این اختلاف فاش شد، درباره رئیس‌جمهور سابق گفت: «من شدیداً از او متنفرم.

او همچنین به دلیل کم اهمیت جلوه دادن شدت قیام 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیان ترامپ، با نادرست جلوه دادن این شورش به عنوان یک اعتراض مسالمت آمیز، با انتقاد شدید روبرو شد.

گزارش ویژه او فیلم‌های گیلاس‌چینی برای سفید کردن رفتار خشونت‌آمیز آشوب‌گران توسط چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، «شرم‌آور» توصیف شد و حتی میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه آن را مورد انتقاد قرار داد.

کارلسون موضوعاتی را که در مورد آن صحبت می‌کرد به‌عنوان «آن‌ها» در مقابل «شما» تعریف کرد – «آن‌ها می‌خواهند افکار شما را کنترل کنند» یا «تو را نژادپرست می‌خوانند».

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، او در بیش از 400 قسمت از برنامه خود، این ایده راست افراطی را پذیرفت که سیاستمداران دموکرات و دیگر نخبگان در تلاش برای جایگزینی سفیدپوستان از طریق مهاجرت هستند.

شومر این نظریه را سمی خواند که توسط یکی از بزرگترین سازمان های خبری کشورمان در حال پخش است.

“کودکی عجیب”

خروج کارلسون حاکی از تغییر نگهبان در فاکس نیوز است که علیرغم انتقادهایی که از او وارد شده بود، همیشه از ستاره آنها حمایت می کرد.

پدر چهار فرزند که از امنیت شغلی خود مطمئن بود، همیشه در برابر انتقادها نفوذناپذیر به نظر می‌رسید و در برنامه گفتگوی «گزارش روبین» گفت: «شما فقط باید به نظرات افرادی اهمیت دهید که به شما اهمیت می‌دهند».

این درسی است از آنچه که او آن را «کودکی عجیب و غریب» می نامد، که با رفتن مادر هنرمندش در زمانی که تنها شش سال داشت مشخص شد. او به فرانسه نقل مکان کرد و دیگر فرزندانش را ندید.

کارلسون توسط پدر روزنامه نگارش بزرگ شد و پس از تلاش ناموفق برای پیوستن به سیا راه او را دنبال کرد.

راه رسیدن به شهرت طولانی بود – کارلسون از سال 2009 پس از حضور در MSNBC و CNN در فاکس نیوز بود – اما او خود را به عنوان رهبر تفکر محافظه کار در دوره ترامپ انتخاب کرد.

تد کروز جمهوری خواه در سال 2022 پس از انتقاد شدید محافظه کاران به دلیل توصیف قیام به عنوان یک “حمله تروریستی خشونت آمیز”، در شواهدی از نفوذ خود، با کمال میل خود را تحت پوشش قرار داد.

علیرغم نفوذ سیاسی که داشت، کارلسون – که می گوید هرگز صاحب تلویزیون نبوده است – دور از قلب دولت ایالات متحده، در گوشه ای روستایی از مین زندگی می کند، جایی که معمولاً برنامه خود را در آنجا ضبط می کرد.

آیا سیاست قدم بعدی خواهد بود؟ برای مدتی شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه او می تواند شهرت خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری در سال 2024 افزایش دهد.

کارلسون با خنده در پادکست محافظه کارانه “Rutless” سال گذشته این ایده را رد کرد.

او گفت: من مجری برنامه گفتگو هستم؛ از آن لذت می برم.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)