شیوع کووید در کره جنوبی بدترین افزایش از زمان شروع همه گیری – RT World News

دولت کره جنوبی در نظر دارد با اعمال محدودیت‌های سخت‌تر برای مهار بیماری، طرح «زندگی با کووید» خود را تنظیم کند، زیرا این کشور بیشترین افزایش روزانه خود را از زمان شروع همه‌گیری ثبت کرده است.

آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) روز چهارشنبه رکورد 7850 مورد جدید را گزارش کرد که تقریباً همه آنها به صورت محلی منتقل شده اند. تعداد بیماران در وضعیت وخیم نیز به بالاترین حد خود یعنی 964 نفر رسید، در حالی که رکورد روزانه مرگ 94 نفر در روز سه شنبه ثبت شد.

ادامه مطلب


شورش والدین علیه

بر اساس گزارش یونهاپ، تعداد موارد جدید در سئول برای اولین بار نیز از 3000 گذشت.

در حالی که کره جنوبی موفق شد سطح نسبتاً پایینی از شیوع کووید را در مقایسه با اروپا و ایالات متحده حفظ کند، تعداد مبتلایان روزانه جدید ثبت شده در این کشور از اوایل ژوئیه تاکنون چهار رقمی باقی مانده است و اولین بار در هفته گذشته از 7000 گذشت.

این افزایش زمانی اتفاق افتاد که دولت در این ماه به عنوان بخشی از استراتژی جدید “زندگی با کووید” کره جنوبی، کاهش قوانین فاصله گذاری فیزیکی را آغاز کرد. تصمیم برای کاهش برخی محدودیت‌ها پس از رسیدن نرخ کامل واکسیناسیون در کشور به 80 درصد گرفته شد.

اما اکنون دولت در حال بررسی محدودیت های جدیدی برای تجمعات خصوصی و ساعات کاری است. دولت به وضعیت قرنطینه فعلی بسیار جدی نگاه می کند و در نظر دارد اقدامات فاصله گذاری اجتماعی قوی تری را اجرا کند. نخست وزیر کیم بو کیوم روز چهارشنبه گفت.

مقامات بهداشتی پیشتر هشدار داده بودند که انتقال به مرحله دوم طرح «زندگی با کووید» در صورت بدتر شدن وضعیت ویروس ممکن است به تعویق بیفتد.

بر اساس گزارش KDCA، کره جنوبی 536,495 مورد و 4,456 مورد مرگ و میر را از آغاز همه‌گیری در سال گذشته گزارش کرده است.