واکسن چینی Sinovac Biotech، در میان پرمصرف ترین واکسن های جهان، فلاپ در مقابل Omicron: مطالعه

واکسن چینی، در میان پرمصرف‌ترین واکسن‌های جهان، فلاپ در مقابل Omicron: مطالعه

واکسن ساخته شده توسط شرکت Sinovac Biotech یکی از پرمصرف ترین واکسن ها در جهان است.

محققان هنگ کنگی در یافته های اولیه آزمایشگاهی گفتند که واکسن ساخته شده توسط Sinovac Biotech Ltd.، یکی از پرمصرف ترین واکسن ها در جهان، آنتی بادی کافی برای خنثی کردن نوع omicron ارائه نمی دهد که ممکن است عواقب گسترده ای برای میلیون ها نفر از افراد متکی داشته باشد. چینی ها برای محافظت از آنها در برابر کووید-19 شلیک کردند.

در بیانیه گروهی از محققان دانشگاه هنگ کنگ که اواخر سه شنبه شب منتشر شد، گفت: در میان گروهی متشکل از 25 نفر که به طور کامل با واکسن Sinovac که Coronavac نام دارد، واکسینه شدند، هیچ یک از آنها آنتی بادی کافی در سرم خون خود برای خنثی کردن نوع omicron نشان ندادند.

به گفته دانشمندان، در یک گروه جداگانه 25 نفری که به طور کامل با شات RNA پیام رسان توسعه یافته توسط Pfizer Inc. و BioNTech SE واکسینه شده بودند، پنج نفر دارای توانایی خنثی کننده در برابر نوع جدید بودند. این مطابق با یافته‌هایی است که هفته گذشته توسط این شرکت‌ها منتشر شد، که گفتند یک شات سوم برای محافظت در برابر omicron کافی است.

به سرپرستی Kwok-Yung Yuen، استاد بسیار محترم بیماری‌های عفونی در دانشگاه هنگ کنگ، مطالعه 50 نفر برای انتشار در مجله پزشکی بیماری‌های عفونی بالینی پذیرفته شده است و به صورت پیش‌چاپ به صورت آنلاین در دسترس است.

در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه واکنش شات سینوواک به omicron – از جمله اینکه سلول‌های T، سلاح سیستم ایمنی در برابر سلول‌های آلوده به ویروس، چگونه پاسخ می‌دهند، ناشناخته است – این یافته‌ها ضربه‌ای به کسانی است که 2.3 میلیارد دوز Coronavac را دریافت کرده‌اند. خارج، بیشتر در چین و کشورهای در حال توسعه. با توجه به اینکه omicron حداقل چهار برابر گونه دلتا در یک مطالعه ژاپنی قابل انتقال است، چشم انداز نیاز به واکسیناسیون مجدد در برابر سویه جدید، تلاش های جهان برای خروج از همه گیری را متوقف می کند.

به گفته کارشناسان، اگر در مطالعات قطعی‌تر مشخص شود که Sinovac در برابر omicron بی‌اثر است، چین که توانسته است اکثریت قریب به اتفاق مردم خود را با مرزهای بسته و اقدامات مهار سخت‌گیرانه در برابر کووید-19 مصون نگه دارد، با بزرگترین تهدید از سوی نوع جدید مواجه خواهد شد. . دولت 2.6 میلیارد واکسن خانگی – بسیاری از آنها کروناواک – به جمعیت 1.4 میلیارد نفری خود داده است، اما اکنون با این چشم انداز مواجه است که باید واکسن های جدید تولید کند و دوباره آنها را پخش کند قبل از اینکه بتواند از انزواطلب فعلی خود دور شود. حالت.

مصونیت طبیعی

بنجامین کاولینگ، پروفسور اپیدمیولوژی در دانشگاه هنگ کنگ، گفت: در میان کشورهای دیگر که از کروناواک استفاده می کنند، امواج عفونت قبلی مصونیت طبیعی ایجاد می کند که به اطمینان از “عدم تاثیر عمده” از Omicron کمک می کند.

اما جمعیت در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ قبلاً هیچ عفونت در مقیاس بزرگی را تجربه نکرده اند و آنها را آسیب پذیر کرده است.

نیکلاس توماس، دانشیار دانشگاه سیتی هنگ کنگ، گفت: “مقامات چینی سخت تلاش کرده اند تا نرخ واکسیناسیون بالایی در سراسر کشور داشته باشند، اما تغییرپذیری ویروس به این معنی است که تاثیر این تلاش ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.” چندین کتاب در زمینه سیاست خارجی و بهداشت عمومی ویرایش کرده است.

“چالش دوگانه ای که اکنون چین با آن روبرو است این است که چگونه اطمینان حاصل شود که جمعیت آنها دوباره در برابر omcron و هرگونه جهش در آینده محافظت می شوند، به علاوه مدیریت جریان کالاها و افراد بر روی مرزهای خود در زمانی که بقیه جهان در حال حرکت برای زندگی با ویروس هستند. ،” او گفت.

این کشور تاکنون دو مورد omcron را در مسافران بازگشتی شناسایی کرده است که یکی از آنها بیش از دو هفته پس از ورود وی به چین کشف شده است.

دولت چین قبلاً در طول سال برای از بین بردن عفونت دلتا تلاش کرده است. در حالی که موارد روزانه به ندرت بیش از دو رقمی شده است، عزم چین برای غلبه بر همه موارد عفونت باعث تشدید اقدامات شده است، با مقامات محلی از قفل کردن هزاران بازدیدکننده در دیزنی لند شانگهای برای آزمایش تا قرمز کردن چراغ‌های راهنمایی در یک شهرستان کوچک در شرق. استان جیانگشی برای کاهش تحرک. ظهور omicron احتمالاً به این معنی است که اگر Covid-Zero هدف پکن باقی بماند، مقامات باید واکنش خود را تشدید کنند.

سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ نیز سخت ترین محدودیت های سفر را برای جلوگیری از واردات عفونت اعمال کرده اند. در هنگ کنگ، افرادی که از مکان هایی مانند ایالات متحده و بریتانیا باز می گردند، اکنون باید 21 روز قرنطینه شوند، قانونی که گروه های تجاری می گویند باعث آسیب طولانی مدت به وضعیت آن به عنوان یک مرکز مالی جهانی می شود.

آنها گفتند که تیم تحقیقاتی هنگ کنگ ویروس Omicron ایزوله شده را برای توسعه واکسن هایی که نوع جدید را هدف قرار می دهد به دولت چین و تولید کنندگان واکسن صادر کرده است. Sinovac هفته گذشته گفت که در حال مطالعه چگونگی مقاومت واکسن خود در برابر omicron است اما هیچ جدول زمانی برای انتشار نتایج ارائه نکرد. این شرکت مستقر در پکن بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد یافته های دانشگاه هنگ کنگ پاسخ نداد.

دانشمندان همچنین به مردم توصیه کردند تا در اسرع وقت و در انتظار نسل بعدی واکسن، دوز سوم واکسن را دریافت کنند. اما آنها گفتند که آیا یک دوز سوم از واکسن فعلی Sinovac پاسخ آنتی بادی خنثی کننده در برابر نوع omicron را بهبود می بخشد، هنوز مشخص نیست.

آنتی‌بادی‌هایی که محققان مورد مطالعه قرار دادند، یکی از بازوی مهم پاسخ ایمنی هستند که از افراد در برابر عفونت محافظت می‌کنند. بازوی دیگر پاسخ ایمنی، ایمنی سلولی است – که به عنوان پاسخ سلول T شناخته می شود – که می تواند افراد را از بیماری های جدی و مرگ محافظت کند.