شیرین کاری قطع برق مانع از تور منطقه ای ماکرون – RT World News

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه زمانی که کارگران اتحادیه‌ای در کارخانه‌ای که در شمال شرق فرانسه از آن بازدید می‌کرد، برق را قطع کردند (تا حدی) در تاریکی رها شد. این کشور همچنان درگیر اعتراضات گسترده به اصلاحات عمیقاً نامحبوب بازنشستگی است.

مکرون روز چهارشنبه در جریان تور شمال شرق کشور از چندین کمون بازدید کرد. توقف او در Muttersholtz، که شامل ملاقات با کارگران، مقامات و رسانه ها در یک کارخانه نجاری بود، با ژست نارضایتی منتقدان وی خدشه دار شد. رسانه های فرانسوی گزارش دادند که دقایقی قبل از ورود رئیس جمهور، برق کل محله قطع شد. هیئت مجبور شد مدتی را در محیطی با نور ضعیف سپری کند، اگرچه پنجره های آسمان اجازه ورود نور را می دادند، تصاویر از صحنه نشان می دهد.

شرکت های انرژی در همه جا حضور خواهند داشت و رئیس جمهور در تاریکی خواهد بود! فابریس کودور، یکی از افسران ارشد اتحادیه CGT، که مدعی اعتبار این اقدام اعتراضی بود، به هافینگتون پست توضیح داد.

مکرون اعتراض خود را ابراز کرد و تجمع معترضان به حقوق بازنشستگی را در خارج از کارخانه که با کوبیدن تابه‌ها از او استقبال کردند، رد کرد. او به خبرنگاران گفت افرادی که فقط می خواهند شکایت کنند، فرانسه را به جلو نمی برند.

واقعیت این است که تعداد زیادی از مردان و زنان در کشور هم اکنون سر کار هستند و می خواهند زندگی بهتری داشته باشند، درآمد بیشتری کسب کنند و شرایط کار بهبود یابد. او گفت.

دولت ماکرون اخیرا اصلاحاتی را انجام داده است که سن بازنشستگی را دو سال افزایش می دهد و مدعی است که حمایت از سیستم بازنشستگی کشور ضروری است. این امر به اعتراضات سراسری و اعتصابات صنفی منجر شد. استفاده از قدرت قانون اساسی او برای جلوگیری از به رأی گذاشتن اصلاحات در مجلس، تنها به نارضایتی مردم دامن زد.

یک نماینده فرانسوی به نمایندگی از حوزه انتخابیه منطقه ای از سفر ماکرون برای اعتراض به تاکتیک های قانونگذاری بحث برانگیز استفاده کرد. امانوئل فرناندز که از جمله مقامات محلی همراه رئیس جمهور بود، با اشاره به ماده قانون اساسی که به دولت اجازه می داد پارلمان را دور بزند، روکشی با شماره 49-3 روی آن نوشته بود.

او در صحبت با BFMTV پس از این شیرین کاری، تور مکرون را رد کرد و آن را تلاشی برای ایجاد مردم دانست. “انزوای او را فراموش کنید.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: