شورشیان اندونزیایی تهدید به شلیک به گروگان نیوزلند در صورت رد گفتگو کردند

شورشیان اندونزیایی تهدید به شلیک به گروگان نیوزلند در صورت رد گفتگو کردند

مقامات اندونزی قبلا گفته بودند که مذاکرات صلح آمیز را در اولویت قرار داده اند.

جاکارتا:

ویدئوی جدیدی که این گروه در روز جمعه منتشر کرد نشان داد، شورشیان در منطقه پاپوآ اندونزی تهدید کردند که در صورتی که کشورها به درخواست آنها برای آغاز مذاکرات استقلال ظرف دو ماه عمل نکنند، خلبان نیوزیلندی را که در ماه فوریه گروگان گرفته بودند، تیراندازی خواهند کرد.

جنگجویان چریکی در ارتفاعات مرکزی پاپوآ که می خواهند پاپوآ را از اندونزی آزاد کنند، فیلیپ مهرتنز را پس از فرود هواپیمای تجاری در منطقه کوهستانی ندوگا ربودند.

در ویدئوی جدید، یک مهرتن لاغر ظاهراً پرچم ممنوعه ستاره صبح، نماد استقلال غرب پاپوآ را در دست گرفته و توسط جنگجویان پاپوآیی احاطه شده است که به گفته یکی از تحلیلگران تفنگ های تهاجمی تولید شده در اندونزی را به صدا در می آورند.

مهرتنس در حال صحبت با دوربین دیده می شود و می گوید که جدایی طلبان از کشورهایی غیر از اندونزی می خواهند که در مورد استقلال پاپوآ به گفتگو بپردازند.

مهرتنز در این ویدئو که توسط سببی سامبوم سخنگوی شورشیان پاپوآ به اشتراک گذاشته شده و توسط دکا انور، تحلیلگر موسسه سیاست مستقر در جاکارتا تأیید شده است، می گوید: «اگر ظرف دو ماه این اتفاق نیفتد، می گویند به من شلیک خواهند کرد. تجزیه و تحلیل تعارض (IPAC).

سخنگوی وزارت امور خارجه نیوزلند روز شنبه در ایمیلی به رویترز گفت که آنها از عکس ها و فیلم های در حال پخش مطلع هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما تمام تلاش خود را برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز و آزادی بی خطر آقای مهرتن انجام می دهیم.

در همین حال، سخنگوی ارتش اندونزی، جولیوس ویجوجونو، روز شنبه گفت که ارتش به انجام اقدامات قابل اندازه گیری مطابق با رویه عملیاتی استاندارد ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه اندونزی به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

مقامات اندونزی قبلا گفته بودند که مذاکرات صلح آمیز را برای آزادی خلبان سوزی ایر در اولویت قرار داده اند، اما برای دسترسی به مناطق منزوی و ناهموار کوهستانی با مشکل مواجه شده اند.

از زمانی که در سال 1969 در یک رأی گیری تحت نظارت سازمان ملل متحد در سال 1969 تحت کنترل اندونزی قرار گرفت، یک نبرد سطح پایین اما مرگبار برای استقلال در پاپوآ غنی از منابع آغاز شد.

این درگیری از سال 2018 به طور قابل توجهی تشدید شده است و جنگجویان طرفدار استقلال حملات مرگبارتر و مکررتری را انجام می دهند، عمدتاً به این دلیل که آنها موفق به تهیه سلاح های پیچیده تری شده اند.

رومیانوس واندیکبو از ارتش آزادیبخش ملی پاپوآ غربی – شاخه مسلح جنبش آزاد پاپوآ – از کشورهایی مانند نیوزلند، استرالیا و کشورهای غربی خواست تا مذاکرات را با اندونزی و جدایی طلبان آغاز کنند.

او در ویدئویی جداگانه گفت: “ما پول نمی خواهیم… ما واقعاً حقوق خود را برای حاکمیت می خواهیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)