شهر شیان چین 13 میلیون نفر از ساکنان خود را برای مبارزه با شیوع کووید مسدود می کند

شهر چین 13 میلیون نفر از ساکنان خود را برای مبارزه با شیوع کووید قرنطینه کرد

شیان روز چهارشنبه 52 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که از 9 دسامبر تاکنون تعداد کل به 143 مورد رسیده است.

پکن، چین:

شهر شیان در شمال چین به تمام 13 میلیون نفر از ساکنان این کشور دستور داد تا در یک قرنطینه سخت در خانه بمانند و در عین حال کنترل های سفر را برای مبارزه با شیوع رو به رشد کووید-19 به شدت تشدید کرد.

با آماده شدن پکن برای میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2022 در فوریه، چین به دلیل مبارزه با شیوع های محلی در چندین شهر در حالت آماده باش به سر می برد.

شیان روز چهارشنبه 52 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که از 9 دسامبر تاکنون تعداد کل به 143 مورد رسیده است.

دولت شهر در بیانیه‌ای در حساب رسمی رسانه اجتماعی Weibo خود اعلام کرد که از نیمه‌شب روز پنج‌شنبه، همه خانواده‌ها فقط می‌توانند «هر دو روز یک‌بار یک عضو خانواده را برای خرید مایحتاج به بیرون بفرستند» و به بقیه دستور داده شده که به جز مواقع اضطراری در خانه بمانند.

دولت گفت که ساکنان «نباید شهر را ترک کنند مگر در موارد ضروری»، و افزود که کسانی که به دنبال خروج هستند باید شواهدی مبنی بر «شرایط خاص» ارائه دهند و برای تأیید درخواست کنند.

این دستورات یک روز پس از آن صادر شد که شهر آزمایش تمام 13 میلیون ساکن خود را آغاز کرد.

بر اساس اطلاعیه‌های دولتی، ایستگاه‌های اتوبوس راه دور بسته شدند و مقامات پست‌های بازرسی کنترل بیماری را در بزرگراه‌های خارج از شیان ایجاد کرده‌اند.

به گفته ردیاب پرواز VariFlight، بیش از 85 درصد از پروازها به مقصد و از فرودگاه اصلی شهر متوقف شده است.

در داخل شهر، ظرفیت مسافر در اتوبوس ها و قطارها کاهش یافته و مدارس تعطیل شده است.

به گزارش CCTV، همه مشاغل “غیر ضروری” و امکانات عمومی به غیر از سوپرمارکت ها، فروشگاه های رفاه و موسسات پزشکی تعطیل شده اند، در حالی که دولت محلی از کارفرمایان خواسته است تا به مردم اجازه دهند از خانه کار کنند.

جلسات در مقیاس بزرگ از جمله فعالیت‌ها در پارک‌های روباز به حالت تعلیق درآمده‌اند، در حالی که موزه‌ای که ارتش معروف جهان تراکوتا را در خود جای داده است – مقبره 2000 ساله اولین امپراتور چین – تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

چین – جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در آن شناسایی شد – از اواسط سال گذشته از طریق استراتژی صفر کووید که شامل محدودیت های مرزی سخت، قرنطینه های هدفمند و قرنطینه های طولانی است، موارد جدید را کاهش داده است.

حتی یک مورد واحد می تواند منجر به اعمال سریع محدودیت ها شود.

شهر جنوبی Dongxing روز سه شنبه به 200000 ساکن خود دستور داد تا پس از شناسایی عفونت در خانه ایزوله شوند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)