شهر ایالات متحده از خودروسازان به دلیل افزایش سرقت شکایت کرد – اخبار RT World

شهر بالتیمور از هیوندای و کیا شکایت کرده و استدلال می‌کند که غول‌های خودروسازی کره‌ای با ایجاد سهولت در سرقت خودروهایشان، سرقت را تشویق می‌کنند. بالتیمور یکی از شش شهر با جرم و جنایت است که تلاش می‌کند افزایش سرقت‌های خودرو را به گردن تولیدکنندگان بیاندازد.

با عدم تجهیز خودروهای خود به “فناوری استاندارد صنعت بی حرکت کردن وسایل نقلیه،” هیوندای و کیا صاحبان خود را ترک کردند “آسیب پذیر در برابر جرم و جنایت” براندون اسکات، شهردار بالتیمور، روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این شکایت را اعلام کرد.

افزایش چشمگیر دزدی هیوندای و کیا در بالتیمور به منابع شهری و پلیسی نیاز دارد که به جز خرابی های عمدی هیوندای و کیا نیازی نبود. دادخواست خوانده شده است. سارقان خودرو – که بسیاری از آنها نوجوان هستند – از این شکست ها سوء استفاده می کنند و در رانندگی بی احتیاطی شرکت می کنند و خطرات ایمنی قابل توجهی را برای خود و ساکنان بالتیمور و اموالشان ایجاد می کنند.

اقدامات قانونی مشابهی توسط کلیولند، میلواکی، سن دیگو، کلمبوس و سیاتل در ماه های اخیر انجام شده است و مقامات در همه این شهرها افزایش سرقت خودرو را به گردن تولیدکنندگان کره ای می اندازند.


چالش TikTok جرقه سرقت افسار گسیخته خودرو را به همراه دارد

هر شش شهر توسط دولت‌های دموکرات اداره می‌شوند و به استثنای سن دیگو، در پی شورش‌های جورج فلوید در سال 2020، همه کارکنان بخش‌های پلیس خود را کاهش داده یا از کارکنان خود محروم کردند.

طبق آمار پلیس، سرقت خودرو در سال جاری در بالتیمور 95 درصد افزایش یافته است و هیوندای و کیاس 41 درصد از کل وسایل نقلیه سرقت شده را تشکیل می دهند. شهردار اسکات افزایش چشمگیر ویدیوهای TikTok را مقصر دانست که به سارقان احتمالی نشان می دهد چگونه می توانند به راحتی از این وسایل نقلیه اقتصادی با ابزارهایی مانند پیچ ​​گوشتی یا کابل شارژ USB سرقت کنند.

هیوندای که مالک کیا نیز هست، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری رایگان را برای برخی از مدل‌های به سرقت رفته خود ارائه کرده است و بیش از 40000 قفل فرمان را برای توزیع به مالکان به آژانس‌های اجرای قانون در سراسر ایالات متحده ارسال کرده است.

جدای از افزایش قیمت کیاس و هیوندای دزدیده شده، بالتیمور مرتباً در صدر فهرست جرم‌خیزترین شهرهای آمریکا قرار دارد. بالتیمور یکی از چندین شهر است که دیگر اطلاعات مربوط به جرم و جنایت را به FBI ارائه نمی‌کند، اما طبق آمار سال 2019، بالاترین میزان سرقت، دومین نرخ قتل و هفتمین بالاترین نرخ تجاوزات شدید را داشته است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: