رکورد تعداد مهاجرانی که از دریای مدیترانه عبور می کنند – اخبار RT World

آژانس مرزی اتحادیه اروپا اعلام کرد: گذرگاه ها در چهار ماه اول سال 2023 تقریباً 300 درصد افزایش یافته است.

به گفته آژانس امنیت مرزی اتحادیه اروپا، فرونتکس، تعداد مهاجران غیرقانونی که از مسیر دریای مدیترانه مرکزی به سمت اتحادیه اروپا می روند در چهار ماه اول سال جاری به رکورد 42165 نفر رسیده است. این آژانس دلیل این افزایش را رقابت در میان قاچاقچیان انسان عنوان کرد که باعث کاهش قیمت یک گذرگاه شده است.

رقم 42165 نشان دهنده افزایش 300 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2022 است، به طوری که بیش از نیمی از مهاجران غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا در حال حاضر مسیر مدیترانه مرکزی را طی می کنند – سفری اغلب خطرناک از لیبی یا تونس به ایتالیا یا مالت.

“من قبلاً این را ندیده بودم” هانس لایتنس، رئیس فرونتکس روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت. به خصوص از تونس، در حال حاضر شاهد رشد 1100 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.»

لایتنز گفت که افزایش سازماندهی شده توسط قاچاقچیان انسان با استفاده از قایق های فلزی موقتی که می توانند با قیمتی بیش از 1000 دلار تولید شوند و در یک روز در سواحل لیبی مونتاژ شوند، تقویت شده است. قیمت پایین تر قایق ها، همراه با رقابت بین باندهای قاچاق رقیب، هزینه سفر را کاهش داده است.


اکثر آلمانی ها در مورد مهاجرت منفی هستند - نظرسنجی تلویزیون دولتی

“قیمت های پایین تر به این معنی است که آنها باید حجم بیشتری داشته باشند. بنابراین دلیلی وجود دارد که آنها بیشتر فشار بیاورند.” او اضافه کرد. “بنابراین این نیز ممکن است توضیحی برای اعداد در حال حاضر باشد.”

در اوج بحران مهاجران در سال 2015، بیشتر کسانی که به اتحادیه اروپا سفر می کردند از سوریه و خاورمیانه بودند. در سال 2023، پنج کشور اول مبدا عبارتند از: ساحل عاج، گینه، مصر، کشورهای ناشناخته و پاکستان. در حال حاضر در هیچ یک از این کشورها درگیری مسلحانه وجود ندارد.

در حالی که گروه های حقوق بشر فرونتکس را به عقب راندن غیرقانونی قایق های مهاجر متهم می کنند، لایتنس این ادعاها را رد کرد و گفت که آژانس او ​​گاهی اوقات به گارد ساحلی لیبی اجازه می دهد این کشتی ها را به ساحل بازگرداند. “چیزی کاملا متفاوت.”

تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله اتریش و یونان، پس از سال گذشته که شاهد بیشترین تعداد مهاجرت غیرقانونی از سال 2016 بودیم، از این اتحادیه خواستند تا اقدامات بیشتری برای تقویت مرزهای خارجی خود در برابر ورود غیرقانونی انجام دهد. بیش از 80 درصد از تلاش برای ورود انجام شده است. توسط مردان بالغ

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: