شاه چارلز تلاش کرد تا شاهزاده هری را از اقدام قانونی علیه روزنامه روپرت مرداک باز دارد: گزارش

شاه چارلز تلاش کرد تا شاهزاده هری را از اقدام قانونی علیه روزنامه روپرت مرداک باز دارد: گزارش

دوک ساسکس از روزنامه های گروه خبری مرداک شکایت کرد

طبق یک گزارش، شاهزاده هری به کاخ باکینگهام احضار شد و به او گفته شد که پرونده علیه روزنامه بریتانیایی روپرت مرداک را لغو کند. بی بی سی گزارش.

دوک ساسکس از روزنامه‌های گروه خبری مرداک (NGN) در دادگاه عالی لندن به دلیل اقدامات غیرقانونی متعددی که از اواسط دهه 1990 تا سال 2016 به نمایندگی از روزنامه‌های آن، سان و اخبار منقرض شده آن انجام شده است، شکایت می‌کند. .

NGN که میلیون ها پوند برای حل و فصل بیش از هزار پرونده هک تلفن پرداخت کرده است، این هفته تلاش می کند تا ادعای هری و هیو گرانت بازیگر بریتانیایی را با این استدلال که آنها باید زودتر اقدام می کردند را برطرف کند. توسط رویترز

بر اساس یک 31-، هری از شخصیت های ارشد NGN و خانواده خود که آنها را متهم به تبانی با مطبوعات برای محافظت از وجهه آنها کرده است انتقاد کرد و گفت که یک “توافق مخفی” بین کاخ باکینگهام و شخصیت های ارشد NGN منعقد شده است تا از شرمندگی جلوگیری شود. بیانیه شاهد صفحه

شاهزاده هری مدعی شده است که کاخ باکینگهام و گروه روزنامه به توافقی پشت سر گذاشته اند – به همین دلیل است که او قبلاً ادعایی نکرده است. به گزارش بی بی سی، او گفت که برای اولین بار در حدود سال 2012 از این معامله ادعایی آگاه شد.

دوک ساسکس ادعا کرد که بر اساس این معامله، درباریان مخفیانه توافق کرده بودند که اعضای خانواده سلطنتی ادعاهای قانونی را به تعویق بیندازند، و گروه روزنامه قول داد که برای محافظت از وجهه خود، روزی خارج از دادگاه حل و فصل کند.

شاهزاده هری با ذکر دلیل گفت: “دلیل این امر جلوگیری از وضعیتی بود که یکی از اعضای خانواده سلطنتی مجبور شود در جعبه شاهد بنشیند و جزئیات خاص پیام‌های صوتی خصوصی و بسیار حساس را که رهگیری شده بود بازگو کند. “

آنتونی هادسون، وکیل NGN در اظهارات خود، وجود هرگونه “توافق مخفی” بین ناشر و خانواده سلطنتی را رد کرد. او استدلال می‌کرد که حتی اگر معامله‌ای هم صورت گرفته باشد، تأخیر در طرح دعوی بر پرونده آنها تأثیری ندارد.

در سال 2012، گروه روزنامه بریتانیایی مرداک به دلیل هک گسترده روزنامه‌نگاران در نیوز ورلد، که غول رسانه‌ای در میان واکنش‌های شدید مجبور به تعطیلی آن شد، عذرخواهی بی‌قید و شرطی صادر کرد، اگرچه هنوز هر گونه ادعای تخلف در سان را رد می‌کند. .

به گزارش رویترز، در طی یک محاکمه جنایی علیه روزنامه‌نگاران نیوز آو ورلد و دیگران در سال 2014، کلایو گودمن سردبیر سابق سلطنتی آن در اواسط دهه 2000 گفت که پست‌های صوتی هری و ویلیام و همسر ویلیام، کیت را هک کرده است.

گودمن گفت که تلفن او 155 بار، ویلیام 35 بار و هری 9 بار هک شده است.

همچنین گفته می شود که شاهزاده ویلیام ادعای هک تلفن علیه بازوی روزنامه بریتانیایی روپرت مرداک را در ازای “مبلغ بسیار هنگفت” حل و فصل کرد.