یک روحانی ارشد ایرانی به ضرب گلوله کشته شد – رسانه – اخبار RT World

عباسعلی سلیمانی یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری بود

به گزارش رسانه ملی، عباسعلی سلیمانی، رهبر مذهبی ایران، صبح چهارشنبه در یک حادثه در یکی از بانک‌های شهر بابلسر به ضرب گلوله کشته شد.

یک مقام امنیتی محلی در استان مازندران به خبرگزاری ایرنا گفت: مظنون در محل دستگیر شد. انگیزه مرد مسلح هنوز مشخص نشده است.

در گزارش رسانه های محلی به نقل از خبرگزاری نیمه رسمی تسنیم، این حادثه در دفتر مرکزی بانک ملی بابلسر رخ داده است. گفته می شود مظنون اسلحه ای را از یک نگهبان گرفت و به چندین نفر که یکی از آنها سلیمانی بود شلیک کرد.

این روحانی ایرانی که در اواسط دهه 70 زندگی خود بود، در شورای خبرگان، یک نهاد روحانی 88 کرسی که بر سیاست های دولت نظارت می کند، خدمت کرد. یکی از وظایف آن انتصاب ولی فقیه امت اسلامی است که در حال حاضر در اختیار علی خامنه ای است.

سلیمانی دومین دوره هشت ساله خود را در این سازمان سپری می کرد که آخرین انتخابات اعضای خود را در سال 1395 برگزار کرد و در هر دو دوره نماینده استان سیستان و بلوچستان بود.

بیشتر بخوانید:
دادگاه ایران حکم ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی را صادر کرد

وی پیش از این از سوی خامنه ای به عنوان فقیه عالی رتبه در شهر کاشان در استان اصفهان و همچنین در سیستان و بلوچستان منصوب شده بود. وی همچنین در چند شهر ایران منصب امام جمعه را بر عهده داشت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: