سیدنی پس از شناسایی 2 مورد ویروس کرونا در پرواز از جنوب آفریقا، آزمایش فوری را آغاز کرد

سیدنی پس از 2 مورد کووید در پرواز آفریقا، آزمایش فوری را آغاز کرد

مسافرانی که وارد سیدنی شده بودند به مدت 14 روز قرنطینه به هتلی منتقل شدند. (فایل)

ملبورن:

مقامات بهداشتی در پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا آزمایش‌های فوری را پس از مثبت شدن تست کرونای دو نفری که یک شبه از جنوب آفریقا وارد این کشور شده‌اند آغاز کرده‌اند و این نگرانی‌ها را در مورد ورود یک سویه جدید و بسیار عفونی به این کشور افزایش داده است.

استرالیا روز شنبه محدودیت های جدیدی را برای افرادی که به 9 کشور آفریقای جنوبی سفر کرده اند اعمال کرد، زیرا نوع جدید “Omicron” نگرانی ها را در مورد موج دیگری از همه گیری افزایش می دهد.

وزارت بهداشت نیو ساوت ولز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «توالی‌یابی فوری ژنومی برای تعیین اینکه آیا آنها توسط omcron…نوع نگران‌کننده جدید آلوده شده‌اند یا خیر، در حال انجام است».

مسافران عصر شنبه وارد سیدنی شدند و به مدت 14 روز قرنطینه به هتلی منتقل شدند.

به گفته NSW Health، سایر مسافران این پرواز ممکن است به عنوان افراد نزدیک در نظر گرفته شوند و باید فوراً آزمایش شوند و به مدت 14 روز ایزوله شوند و بررسی های انطباق انجام خواهد شد.

استرالیا در اوایل ماه جاری محدودیت‌های مرزی بین‌المللی خود را برای اولین بار در طول همه‌گیری کاهش داد و به ساکنان کاملاً واکسینه‌شده اجازه داد پس از سطوح بالاتر واکسیناسیون بدون قرنطینه به کشور بازگردند.

استرالیا تا حد زیادی عفونت ها را در بیشتر سال جاری متوقف کرده بود تا اینکه شیوع نوع بسیار عفونی دلتا در اواخر ژوئن به سرعت در شرق آن گسترش یافت. تاکنون حدود 205000 مورد و 1985 مورد مرگ ثبت شده است که کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر در جهان توسعه یافته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)