اسرائیل ورود اتباع خارجی از همه کشورها را به دلیل سویه جدید کووید Omicron ممنوع می کند

اسرائیل ورود اتباع خارجی را از همه کشورها به دلیل شیوع کووید جدید ممنوع می کند

‘امیکرون’: ممنوعیت سفر اسرائیل از نیمه شب بین یکشنبه و دوشنبه اجرا می شود. (فایل)

اورشلیم:

اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که ورود همه خارجی ها به این کشور را ممنوع می کند و اولین کشوری خواهد بود که مرزهای خود را به طور کامل در پاسخ به نوع بالقوه مسری تر “Omicron” ویروس کرونا می بندد و همچنین گفت که تلفن ضد تروریسم را نیز مجدداً معرفی خواهد کرد. فناوری ردیابی به منظور جلوگیری از گسترش نوع.

نفتالی بنت، نخست وزیر، در بیانیه ای گفت که این ممنوعیت، در انتظار تایید دولت، 14 روز ادامه خواهد داشت.

مقامات امیدوارند که در این مدت اطلاعات بیشتری در مورد تأثیر واکسن‌های کووید-19 در برابر “Omicron” که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و سازمان بهداشت جهانی آن را “نوعی نگران کننده” نامید، ارائه شود.

بنت گفت اسرائیلی هایی که وارد کشور می شوند، از جمله کسانی که واکسینه شده اند، ملزم به قرنطینه خواهند بود. این ممنوعیت از نیمه شب بین یکشنبه و دوشنبه اجرا خواهد شد.

در بیانیه آمده است که فناوری ردیابی تلفن آژانس امنیت داخلی Shin Bet برای تعیین مکان حامل های نوع جدید به منظور جلوگیری از انتقال آن به دیگران استفاده خواهد شد.

اسرائیل تا کنون یک مورد از نوع و هفت مورد مشکوک را تایید کرده است.

این نوع که از اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در بلژیک، بوتسوانا، هنگ کنگ، ایتالیا، آلمان و بریتانیا نیز شناسایی شده است، نگرانی جهانی و موجی از محدودیت‌های سفر را برانگیخته است، اگرچه اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند محدودیت‌های سفر ممکن است خیلی دیر باشد. جلوی انتشار جهانی Omicron را بگیرید.

ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا دانشمندان به طور کامل جهش‌های این نوع را درک کنند و اینکه آیا واکسن‌ها و درمان‌های موجود علیه آن مؤثر هستند یا خیر.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)