سوئیس باید انتخاب کند که آیا پاسپورت واکسن را حفظ کند – اخبار RT World

با وجود ماه‌ها اعتراض، شهروندان سوئیسی با اکثریت قاطع به حفظ سیستم گواهی‌های واکسیناسیون کووید در این کشور رای داده‌اند. این معامله با وعده کمک مالی برای رای دهندگان شیرین شد.

حدود 62 درصد از رای دهندگان روز یکشنبه را برای حفظ اقدامات کرونا در کشور انتخاب کردند. این اقدامات شامل یک سیستم بحث برانگیز از گواهی‌های واکسیناسیون کووید است که از سپتامبر برای ورود به بارها، رستوران‌ها، تئاترها و سایر فضاهای عمومی مورد نیاز است. اکثریت در 24 کانتون از 26 کانتون سوئیس از این قانون حمایت کردند و تنها کانتون های کوچک شویز و آپنزل اینرهودن این اقدامات را رد کردند.


تماشا کنید: راهپیمایی مشعل روشن علیه سلامت کووید تصویب می شود

همه احزاب سیاسی سوئیس به استثنای حزب راستگرای مردم سوئیس از این قانون حمایت کردند، این قانون پس از جمع آوری نزدیک به 200000 امضا برای به چالش کشیدن آن توسط گروه های ضد قرنطینه در اوایل سال جاری به رای گذاشته شد. تحت سیستم دموکراسی مستقیم سوئیس، هر طرحی را می توان با 100000 امضا به رأی گذاشت.

رأی دهندگان در ماه ژوئن 60 درصد از معرفی این اقدامات حمایت کردند، اما ماه های اخیر شاهد اعتراضات در شهرهای سوئیس به دلیل ارائه گواهی واکسن بوده ایم. پلیس در ماه اکتبر از گلوله های لاستیکی، گاز اشک آور و ماشین های آب پاش برای متفرق کردن انبوه مردمی که از موانع بیرون ساختمان پارلمان در برن عبور کردند، استفاده کرد.

روند دموکراتیک رعایت شده است، اما قانون همچنان خلاف قانون اساسی است. میشل کالر از گروه “دوستان قانون اساسی” پس از رای گیری روز یکشنبه گفت. گروه کایلر یکی از چندین گروهی بود که علیه قانون مبارزه کرد.

سلین آمادروز از حزب مردم سوئیس، که در حال حاضر در صدر نظرسنجی ها در سوئیس قرار دارد، از دولت خواست که “منسجم و سنجیده” عمل، به جای تلقی نتیجه به عنوان یک “چک سفید” برای تحمیل هر گونه سیاست های مرتبط با ویروس کرونا که می خواهد.

قانونی که به آن رأی داده شد، چیزی فراتر از گذرنامه های واکسن را ارائه می کند. همچنین حمایت مالی را برای شهروندان و مشاغل متاثر از همه‌گیری گسترش می‌دهد، شرطی که ممکن است نظر برخی رای‌دهندگان بی‌میل را جلب کرده باشد.