سوئد قانون جدید ضد تروریسم را در تلاش برای تضمین عضویت در ناتو تصویب کرد – RT World News

ترکیه از پیوستن استکهلم به بلوک تحت رهبری آمریکا جلوگیری کرده و این کشور را به پناه دادن به تروریست های کرد متهم کرده است.

پارلمان سوئد روز چهارشنبه قانون جدید مبارزه با تروریسم را تصویب کرد که عضویت در سازمان های تروریستی را جرم انگاری می کند. این اقدام به عنوان آخرین تلاش برای رسیدگی به نگرانی های مطرح شده از سوی ترکیه، که مانع از عضویت این کشور شمال اروپا در ناتو شده است، تلقی می شود.

این قانون قرار است از اول ژوئن اجرایی شود و به مقامات قدرت بیشتری برای بازداشت و محاکمه افراد مظنون به حمایت یا عضویت در گروه های تروریستی شناخته شده اعطا می کند.

کسانی که به دلیل مشارکت در فعالیت های تروریستی یا همکاری با تروریست ها مجرم شناخته شوند، ممکن است تا چهار سال زندان و در صورت جدی تلقی جنایات تا هشت سال محکوم شوند. از جمله جرایم می توان به تهیه سلاح، مهمات و مواد منفجره به این گروه ها، در اختیار گذاشتن آنها یا اجاره زمین و اموال و همچنین سفر به خارج از کشور به قصد عضویت در چنین سازمان هایی اشاره کرد.

معرفی قانون جدید در حالی صورت می گیرد که سوئد منتظر تصویب کامل درخواست عضویت در ناتو است. استکهلم پیشنهاد خود را در ماه مه گذشته به همراه فنلاند همسایه خود ارائه کرد و هر دو به تهدید روسیه در بحبوحه عملیات نظامی در اوکراین اشاره کردند.


آمریکا خواستار تصویب پیشنهاد سوئد در ناتو شد

با این حال، برای پذیرفته شدن در این بلوک، پیشنهاد باید توسط همه کشورهای عضو فعلی حمایت و تصویب شود. در مورد سوئد و فنلاند، این روند توسط مجارستان و ترکیه مسدود شد. آنکارا دو کشور را به حمایت از کردها متهم کرد “گروه های تروریستی” مانند حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و از آنها خواست که این سازمان‌ها را علناً محکوم کنند و آنها را از کشورهایشان بیرون کنند.

پیشنهاد فنلاند در نهایت توسط آنکارا و بوداپست در اواخر مارس پس از تصویب قوانین سختگیرانه تر ضد تروریسم توسط هلسینکی تصویب شد. این کشور ماه گذشته رسماً سی و یکمین عضو ناتو شد.

از سوی دیگر، عضویت سوئد در هاله ای از ابهام باقی مانده است. آنکارا اصرار دارد که استکهلم به اندازه کافی برای رسیدگی به نارضایتی های خود کوتاهی کرده است، در حالی که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، دولت سوئد را متهم کرده است. “نشر اکاذیب آشکار” در مورد کشورش