سوئدی ها و فنلاندی ها از مجارستان خواستند که عضویت در ناتو را تصویب نکند – نماینده ارشد پارلمان – اخبار RT World

لازلو کوور، سیاستمدار مجارستانی گفت: دو کشور شمال اروپا فراموش کرده‌اند که از مردم خود درباره پیوستن به بلوک تحت رهبری ایالات متحده بپرسند.

لازلو کوور، رئیس مجلس مجارستان، گفته است که ده‌ها ایمیل از رای‌دهندگان سوئدی و فنلاندی دریافت کرده است که از او خواسته‌اند تا از پیوستن کشورهایشان به ناتو جلوگیری کند. اگرچه کوور از پیشنهاد موفقیت آمیز عضویت فنلاند حمایت کرد، اما مدعی شد که هلسینکی بلافاصله پس از رأی گیری به بوداپست خیانت کرده است.

پارلمان مجارستان ماه گذشته به نفع پیوستن فنلاند به ناتو رأی داد، چند روز قبل از رأی گیری مشابه در ترکیه راه را برای این کشور نوردیک برای تبدیل شدن به سی و یکمین عضو این بلوک باز کرد. فنلاند و سوئد هر دو بی طرفی خود را کنار گذاشته و درخواست پیوستن به ناتو را در سال گذشته ارائه کردند، و اگرچه نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثریت رای دهندگان در هر دو کشور از این اقدام حمایت می کنند، هیچ یک از دولت ها این تصمیم را به همه پرسی ندادند.

نمایندگان مجارستان ده‌ها ایمیل از سوئد و فنلاند دریافت کردند که الحاق را نپذیرند، زیرا به گفته آنها مشروعیت دموکراتیک پشت این تصمیم وجود ندارد. کوور روز یکشنبه به تلویزیون هیر مجارستان گفت.

همه پرسی در مجارستان برگزار شد در مورد الحاق ناتو در سال 1999، کوور اشاره کرد، در حالی که هم در سوئد و هم در فنلاند فراموش کردند در این مورد از مردم بپرسند.


در آغوش گرفتن امپراتوری: الحاق به ناتو برای فنلاند که زمانی بی طرف معروف بود چه معنایی دارد؟

دولت مجارستان در ابتدا از درخواست عضویت سوئد و فنلاند حمایت کرد، اما پس از آن که ویکتور اوربان، نخست وزیر، هر دو کشور را متهم کرد، رأی گیری پارلمان متوقف شد. انتشار دروغ های آشکار در مورد مجارستان، در مورد حاکمیت قانون در مجارستان، در مورد دموکراسی، در مورد زندگی در اینجا.

سوئد و فنلاند به شدت از دولت محافظه‌کار مجارستان انتقاد کرده‌اند و هر دو از قطع بودجه بوداپست توسط اتحادیه اروپا به دلیل سرکوب فرضی حقوق دگرباشان جنسی و مهاجران توسط اوربان و همچنین نگرانی‌های مربوط به استقلال قضایی حمایت می‌کنند.

کمتر از دو هفته پس از رای مجارستان به پذیرش فنلاند در ناتو، دولت فنلاند و سوئد به پرونده حقوقی کمیسیون اروپا علیه قانون حمایت از کودکان مجارستان پیوستند. این قانون که نمایش همجنس گرایی یا تغییر جنسیت را در محتوای رسانه ای با هدف افراد زیر 18 سال ممنوع می کند، توسط سایر اعضای اتحادیه اروپا به عنوان ضد دگرباش جنسی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به محض اینکه مجارستان موافقت خود را با الحاق فنلاند اعلام کرد، روز بعد فنلاندها بلافاصله وارد پرونده LGBTQ علیه مجارستان در دادگاه دادگستری اروپا شدند. کوور به تلویزیون هیر گفت و افزود که آنها حتی کوچکترین احترامی برای مجارستان یا اراده مردم مجارستان نشان نداده اند.