سه کشته و شش زخمی در آخرین تیراندازی جمعی در ایالات متحده – RT World News

یک نوجوان مسلح پس از برخورد با افسران در حال واکنش به یک حادثه تیراندازی فعال در نیومکزیکو به ضرب گلوله کشته شد.

در آخرین تیراندازی جمعی در آمریکا، یک مرد مسلح 18 ساله حداقل سه نفر را کشته و شش نفر دیگر از جمله دو افسر پلیس را زخمی کرده است. پلیس گفت که این حادثه در شمال غربی نیومکزیکو زمانی پایان یافت که تنها مظنون به ضرب گلوله ماموران پاسخگو کشته شد.

این قتل ها روز دوشنبه در شهر فارمینگتون، محل زندگی حدود 46000 نفر، در منطقه چهار گوشه، جایی که مرزهای ایالتی نیومکزیکو، آریزونا، یوتا و کلرادو به هم می رسند، رخ داد. پلیس جز سن و جنسیت عامل تیراندازی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

مدارس این منطقه در ساعت 11:15 صبح به دلیل پاسخ پلیس به تیراندازی در خیابانی که خانه ها و کلیساها را در برگرفته بود، بسته شد. استیو هبه، رئیس پلیس فارمینگتون گفت که دقایقی پس از رسیدن اولین افسر به محل، فرد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت. حدود دو ساعت بعد، پس از اینکه مقامات محلی به این نتیجه رسیدند که مظنون دیگری در کار نبوده است، دستور قرنطینه لغو شد.

هبه گفت که به نظر می رسد مرد مسلح به هر چیزی شلیک می کند “وارد سرش” بدون هدف قرار دادن افراد خاص، خانه ها یا کلیساها. مظنون با استفاده از حداقل سه سلاح، از جمله یک تفنگ به سبک AR-15، حداقل به شش خانه و سه خودرو شلیک کرد.


تیراندازی دسته جمعی در مرکز خرید تگزاس جان هشت نفر را گرفت

دو افسر مجروح – یکی از اداره پلیس فارمینگتون و دیگری از پلیس ایالت نیومکزیکو – در مرکز پزشکی منطقه ای سان خوان در وضعیت پایداری هستند.

حادثه فارمینگتون دو روز پس از تیراندازی در یوما، آریزونا رخ داد که دو کشته و پنج زخمی برجای گذاشت. اوایل ماه جاری در تیراندازی در یک مرکز خرید در آلن، تگزاس، هشت نفر کشته شدند، بدون احتساب فرد مسلح، و حداقل هفت نفر مجروح شدند.

بر اساس پایگاه داده ای که توسط آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی نگهداری می شود، از سال 2006 تاکنون بیش از 550 قتل جمعی – حوادثی که در آن چهار قربانی یا بیشتر کشته شده اند – در ایالات متحده رخ داده است. خشونت با اسلحه بیش از 80 درصد از 2880 نفری که در این حوادث کشته شده اند را تشکیل می دهد.

من عمیقا از خشونت غم انگیزی که امروز در فارمینگتون رخ داد ناراحت هستم. میشل لوجان گریشام فرماندار نیومکزیکو روز دوشنبه در بیانیه ای گفت. من برای خانواده‌های قربانیان، مجروحان و کل جامعه فارمینگتون در پی این تراژدی هولناک دعا می‌کنم.» او افزود که دولت او مبارزه با اپیدمی خشونت اسلحه از هر زاویه ممکن را متوقف نخواهد کرد.»

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: