سنگاپور اکنون گرانترین شهر آسیا و اقیانوسیه برای خرید یا اجاره ملک خصوصی است

سنگاپور اکنون گرانترین شهر آسیا و اقیانوسیه برای خرید یا اجاره ملک خصوصی است

گزارش 2023 نه کشور را پوشش می دهد

طبق گزارشی که مؤسسه زمین شهری در 30 مه منتشر کرد، املاک مسکونی خصوصی سنگاپور اکنون به عنوان گران‌ترین املاک در آسیا و اقیانوسیه رتبه بندی شده است. 1.2 میلیون دلار آمریکا

علاوه بر این، خانه‌های اجاره‌ای بخش خصوصی سنگاپور نیز گران‌ترین خانه‌های منطقه هستند، با میانگین اجاره ماهانه تقریباً 2600 دلار آمریکا که نشان‌دهنده افزایش تقریباً 30 درصدی است. سنگاپور همچنین با حدود 90 درصد مالکیت خانه، در مقایسه با نرخ پایین مالکیت خانه در توکیو، شانگهای و سئول، پیشتاز است. پست صبحگاهی چین جنوبی.

در این گزارش آمده است که این به دلیل “تعهد مداوم دولت برای توانمندسازی شهروندانش برای داشتن خانه با قیمت های مناسب از سال های اولیه استقلال کشور در دهه 1960” است.

برای افزایش شدید قیمت مسکن و اجاره بها، در این گزارش 5 دلیل ذکر شده است:

  1. هجوم بزرگ مهاجران به شهر-دولت
  2. روند رو به رشد متخصصان جوان برای خروج از خانه های خانوادگی خود برای فضا و آزادی
  3. اقدام جدید دولت مبنی بر اینکه مالکان خانه‌ها را ملزم می‌کند تا قبل از واجد شرایط بودن برای خرید آپارتمان‌های غیر یارانه‌ای برای فروش مجدد از سوی هیئت توسعه مسکن (HDB) یک دوره انتظار 15 ماهه پس از واگذاری املاک خصوصی خود داشته باشند.
  4. موجودی نسبتاً محدودی از املاک اجاره ای با مالکیت نهادی یا فردی
  5. کاهش عرضه جدید مسکن در چند سال گذشته به دلیل اختلال در زنجیره تامین مصالح ساختمانی و نیروی کار به دلیل کووید.

در همین حال، قیمت ها در منطقه ویژه اداری هنگ کنگ (SAR) به حدود پنج سال پیش کاهش یافت. کاهش هزینه های خانه های شخصی با افزایش نرخ بهره وام مسکن و کاهش جمعیت مرتبط است. با این حال، همچنان بالاترین میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع را با 19768 دلار ثبت کرد.

در بالاترین بازار بعدی، خانه های تک خانواده سیدنی میانگین 980000 دلار آمریکا بود.

گزارش 2023 شامل 9 کشور استرالیا، چین، هند، اندونزی، ژاپن، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی و ویتنام است.

از میان هشت شهر هند مورد بررسی، بمبئی دارای بالاترین میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع 3383 دلار است در حالی که دهلی NCR با 1358 دلار در هر متر مربع به ثبت رسیده است.