سنای ایالات متحده کردیت سوئیس را به خاطر روابط نازی ها مورد انتقاد قرار داد – اخبار RT World

گزارش حسابرس اخراجی نشان داد که بانک سوئیسی تا اواخر سال 2020 دارای حساب‌های “احتمالی” نازی است.

سنای آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، بانک مشکل دار سوئیس Credit Suisse، تحقیقات در مورد حساب هایی را که احتمالاً توسط افسران عالی رتبه نازی آلمان و افسران اس اس نگهداری می شد، که برخی از آنها برای چندین دهه فعال بودند، با مشکل مواجه کرد.

کمیته بودجه سنا پس از صدور اولین احضاریه خود از سال 1991 برای به دست آوردن نتایج تحقیقات داخلی بانک، یافته ها را در روز یادبود هولوکاست منتشر کرد. در حالی که گزارش ها ناقص است، آنها فاش کردند “نزدیک به 100” حساب‌هایی که قبلاً فاش نشده بود مرتبط با نازی‌ها بود و سؤالات جدیدی را در مورد حمایت بالقوه Credit Suisse برای به اصطلاح ایجاد کرد. “راتلاین” آلمانی های شکست خورده پس از سال 1945 از اروپا فرار می کردند.

وقتی نوبت به تحقیق در مورد مسائل نازی ها می رسد، عدالت عادلانه ایجاب می کند که ما نباید سنگ تمام بگذاریم. Credit Suisse تاکنون نتوانسته این استاندارد را برآورده کند. سناتور چاک گراسلی، جمهوری خواه آیووا و عضو رده بندی کمیته گفت.

Credit Suisse این تحقیقات را در مارس 2020 آغاز کرد، پس از آن که مرکز Simon Wiesenthal ادعا کرد اطلاعات موثقی در مورد حساب‌هایی که به طور بالقوه پول غارت شده از یهودیان در جریان هولوکاست را در اختیار دارد.

گزارش های نهایی نشان داد که به نظر می رسد Credit Suisse حساب هایی را برای آن حفظ کرده است “حداقل 99 نفر” مقامات ارشد آلمان نازی یا اعضای گروه های وابسته به نازی ها در آرژانتین. هفتاد حساب “با پیوندهای قابل قبول” به نازی‌های مستقر در آرژانتین پس از سال 1945 باز شدند و حداقل 14 حساب تا سال 2020 باز ماندند. با این حال، هیچ حساب جاری یا غیرفعال یافت نشد.


بانک های سوئیسی به مالیات دهندگان روسی هشدار دادند - RBK

این بانک حداقل 21 حساب داشت “نازی های بدنام سطح بالا” از فهرست ارائه شده توسط مرکز ویزنتال، از جمله یک افسر اس اس که توسط دادگاه جنایات جنگی نورنبرگ محکوم شده است. تحقیقات کشف شده مربوط به یک مجری آلمانی است که توسط دادگاه تبرئه شده است و یک دانشمند نازی که در تحقیقات قبلی فاش نشده است. Credit Suisse بخشی از تسویه حساب 1.25 میلیارد دلاری با بازماندگان هولوکاست در سال 1998 بود.

این گزارش ها تنها پس از صدور احضاریه ای از سوی کمیته بودجه سنا به دست آمد که به نقش آن در تصویب بودجه دفتر فرستاده ویژه وزارت امور خارجه در امور هولوکاست اشاره کرد.

Credit Suisse شرکت تحقیقات پزشکی قانونی AlixPartners Ltd را برای اجرای این بازبینی و وکیل آمریکایی نیل باروفسکی – دادستان فدرال سابق در نیویورک – به عنوان بازرس مستقل AlixPartners استخدام کرده بود. در ژوئن 2022، مارکوس دیتلم، مشاور عمومی تازه استخدام شده Credit Suisse “موقتا متوقف شد” کاوشگر در حالی که به AlixPartners اجازه داده شد در ماه اکتبر کار خود را از سر بگیرد، باروفسکی در نوامبر اخراج شد. اگرچه قرارداد باروفسکی او را ملزم به تهیه گزارش عمومی می کرد، کردیت سوئیس بر برخی اصلاحات پافشاری کرد و این گزارش تنها با احضاریه در اختیار سنا قرار گرفت.

بانک “حوزه ای غیر ضروری سفت و سخت و محدود ایجاد کرد و از پیروی از سرنخ های جدید کشف شده در طول بررسی خودداری کرد.” گراسلی با استناد به گزارش های باروفسکی و آلیکس پارتنر گفت.

به عنوان مثال، پارامترهای جستجوی بانک اجازه بررسی اشخاص حقوقی و همچنین یک حساب متعلق به یک نازی ساکن بولیوی را با استناد به محدودیت های جغرافیایی نمی داد. Credit Suisse همچنین از بررسی 366 نامی که Barofsky و AlixPartners در کتاب‌های تاریخی شناسایی کرده‌اند خودداری کرد. “راتلاین” – کانال هایی که پس از سال 1945 برای قاچاق جنایتکاران جنگی نازی از اروپا استفاده می شود.

در نتیجه فشار سنای ایالات متحده، کردیت سوئیس موافقت کرده است که نقش بالقوه خود را در «راتلین» بررسی کند. این بانک در ماه گذشته تقریباً شکست خورد، اما بانک مرکزی سوئیس و رگولاتور FINMA اعلام کردند که این بانک یکی از این موارد است “اهمیت سیستمی” و واسطه خرید رقیب UBS به ارزش سه میلیارد فرانک سوئیس (3.3 میلیارد دلار) شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: