ایلان ماسک سیاست تعدیل جدیدی را برای اطمینان بخشیدن به تبلیغ کنندگان پیشنهاد می کند

ایلان ماسک سیاست تعدیل جدیدی را برای اطمینان بخشیدن به تبلیغ کنندگان پیشنهاد می کند

ایلان ماسک اعلام کرد که دسترسی به توییت هایی را که با دستورالعمل های پلتفرم مطابقت ندارند محدود می کند.

سانفرانسیسکو:

ایلان ماسک، رئیس توییتر روز سه‌شنبه تلاش کرد تا با تبلیغ سیاست تعدیل محتوای جدید معرفی‌شده سایت در برابر مطالب نفرت‌انگیز، به تبلیغ‌کنندگان محتاط اطمینان دهد.

این میلیاردر بحث‌برانگیز در جلسه‌ای در فلوریدا، قوانین جدیدی را که اولین بار روز دوشنبه اعلام شد، برای محدود کردن دسترسی توییت‌هایی که با دستورالعمل‌های این پلتفرم مطابقت ندارند، تشریح کرد.

این فرد مطلقه آزاد بیان به خبرنگاران جمع آوری شده گفت: “اگر کسی چیزی متنفر برای گفتن دارد، به این معنی نیست که باید میکروفون داشته باشد.”

او افزود: «او هنوز باید بتواند آن را بگوید، اما باید آن را به مردم فشار نیاورند.»

بر اساس این سیاست جدید، که در یک پست وبلاگی با عنوان “آزادی بیان، نه دسترسی” منتشر شده است، توییتر به زودی برچسب گذاری پست هایی را که دید محدود شده است آغاز خواهد کرد.

این برچسب‌ها “سطح جدیدی از شفافیت را برای اقدامات اجرایی به ارمغان خواهند آورد.”

توییت‌هایی با این برچسب‌ها در پلتفرم کمتر قابل کشف خواهند بود. علاوه بر این، ما تبلیغاتی را در مجاورت محتوایی که برچسب‌گذاری می‌کنیم قرار نمی‌دهیم.

ماسک از زمان خرید اپلیکیشن پرنده در یک معامله 44 میلیارد دلاری در سال گذشته، به شدت تعدیل محتوا را در این پلتفرم کنترل کرد و به بسیاری از کاربرانی که به دلیل ارسال توییت‌هایی ممنوع شده بودند، اجازه بازگشت را داد.

در همان زمان، او همچنین نیروی کار شرکت را از بیش از 7500 نفر به کمتر از 2000 کارمند کاهش داد.

هفته گذشته، رادیو عمومی ایالات متحده NPR اعلام کرد که پس از اینکه این سایت حساب کاربری این خبرگزاری معتبر را به عنوان “رسانه های وابسته به دولت” نامگذاری کرد، از توئیتر خارج شد و آن را مانند رسانه های کشورهای مستبد مانند روسیه یا چین نامید.

این برچسب بعداً به عنوان “رسانه های با بودجه دولت” اصلاح شد که در مورد بی بی سی بریتانیا نیز اعمال شد.

به دنبال این درگیری، CBC/Radio-Canada کانادا و رادیو عمومی سوئد Sveriges Radio (SR) نیز شبکه اجتماعی را ترک کردند.

این درام در مقابل پس‌زمینه انتشار یک سیاست جدید بحث‌برانگیز دیگر رخ داد، زیرا توییتر گفته است که از 20 آوریل، علامت آبی معروف خود را فقط به حساب‌هایی اعطا می‌کند که هزینه سرویس آبی توییتر را پرداخت می‌کنند.

به گفته تحلیلگر Jasmine Enberg در شرکت تحقیقات بازار Insider Intelligence، درآمد توییتر امسال 28 درصد کاهش می یابد، زیرا “تبلیغ کنندگان به ماسک اعتماد ندارند.”

اما برای ماسک، توانایی دستکاری در پروتکل توییتر ممکن است ارزش ریسک مالی تبلیغ‌کنندگان را داشته باشد.

ماسک روز سه‌شنبه گفت: «بسیار جالب است که بگوییم می‌خواهید تبلیغات شما در مکان‌های خاصی در توییتر نمایش داده شود نه در مکان‌های دیگر».

او گفت: “اما این کار جالبی نیست که بخواهیم بگوییم چه کاری می توانی انجام دهی یا نه. و اگر این بدان معناست که توییتر صدها هزار دلار ضرر می کند، ما آن را از دست خواهیم داد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)