سفیران ایالات متحده و اسرائیل بر سر سوروس درگیر شدند – RT World News

واشنگتن فکر می کند انتقاد از این سرمایه گذار ضد یهودی است، در حالی که دولت اسرائیل حمایت از او را ضدیهودی می داند.

نمایندگان آمریکا و اسرائیل در مورد یهودی ستیزی مواضع مخالفی در مورد اینکه آیا حامیان یا منتقدان سرمایه‌دار یهودی جورج سوروس ضد یهودی هستند یا خیر اتخاذ کرده‌اند. این بحث زمانی شروع شد که ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، سوروس را با یک ابرشرور کارتون مقایسه کرد.

ماسک روز دوشنبه در توییتی گفت که سوروس او را به یاد او می اندازد “مغناطیس” یک دانشمند برتر جهش یافته از دنیای مردان ایکس مارول. وقتی یک نظر دهنده اشاره کرد که مگنیتو – مانند سوروس – به عنوان یک بازمانده از هولوکاست تصویر شده است و هر دو “نیت خوب،” مشک دو برابر شد.

“شما فرض می کنید که آنها نیت خوبی دارند.” او نوشت. “آنها نیستند. او می خواهد تار و پود تمدن را فرسایش دهد. سوروس از انسانیت متنفر است.

ماسک به سرعت به یهودستیزی متهم شد و جاناتان گرینبلات، مدیر عامل اتحادیه ضد افترا، با مقایسه این میلیاردر اعلام کرد “به یک ابرشرور یهودی” ماسک این کار را خواهد کرد “افراطی ها را جسور کنید.”


آیا جورج سوروس واقعا یک مگنیتو واقعی است؟

دولت اسرائیل مخالفت کرد. «دولت اسرائیل و اکثریت قریب به اتفاق شهروندان اسرائیلی، ایلان ماسک را یک کارآفرین شگفت‌انگیز و یک الگو می‌دانند.» آمیچای چیکلی، وزیر امور دیاسپورا، روز پنجشنبه در توییتی نوشت انتقاد از سوروس – که خصمانه ترین سازمان ها را علیه یهودیان و دولت اسرائیل تامین مالی می کند، چیزی جز یهودستیزی است، کاملا برعکس!

سوروس بیش از 32 میلیارد دلار از طریق سازمان غیردولتی بنیاد جامعه باز خود به اهداف سیاسی لیبرال کمک کرده است و بزرگترین کمک کننده در انتخابات میان دوره ای سال گذشته در ایالات متحده بود که 128 میلیون دلار به نامزدها و سازمان های حزب دموکرات اهدا کرد. سوروس تعدادی از گروه‌های فعال فلسطینی را که دولت اسرائیل را به جنایات جنگی متهم می‌کنند و چندین سازمان بین‌المللی که تحریم کالاهای اسرائیلی و تحریم رهبران آن را ترویج می‌کنند، تامین مالی می‌کند.

در ایالات متحده، دولت بایدن در مقابل انتقادات چیکلی در کنار کمک کننده اصلی خود قرار گرفت.

صرف نظر از اینکه شخص نسبت به سیاست یا سیاست‌های جورج سوروس چه احساسی دارد، انکار این که بسیاری از حملات ad hominem علیه او متکی به شعارها و لفاظی‌های کلاسیک یهودی‌ستیزانه است، کاملاً بی‌صادق است. دبورا لیپستاد، فرستاده ویژه ایالات متحده برای نظارت و مبارزه با یهودی ستیزی روز جمعه در توئیتی نوشت.

«در دوره‌های گذشته، یهودی‌ستیزان از خانواده روچیلد استفاده می‌کردند تا توطئه‌های خود را درباره یهودیان پیش ببرند. امروز آنها از سوروس برای این کار استفاده می کنند. او اعلام کرد.

نه سوروس و نه بنیاد جامعه باز او به اظهارات ماسک پاسخ نداده اند. ماسک روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا نگران است توییت‌های جنجالی‌اش تبلیغ‌کنندگان را از توییتر دور کند، ماسک به CNBC News گفت. “من اهمیتی نمی دهم. من آنچه را که می خواهم بگویم می گویم و اگر عواقب آن ضرر کردن باشد، همین طور باشد.»

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: