سریلانکا قانون علیه تهمت های مذهبی در رسانه های اجتماعی معرفی می کند

سریلانکا قانون علیه تهمت های مذهبی در رسانه های اجتماعی معرفی می کند

بیش از 74 درصد از جمعیت 22 میلیونی سریلانکا بودایی هستند.

کلمبو:

به گفته وزیر امور مذهبی این کشور، سریلانکا در حال تهیه پیش نویس قانونی جدید برای جلوگیری از حوادث فزاینده تهمت های مذهبی و بدحجابی آنلاین است.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که ناتاشا ادیریسوریا، یک کمدین استندآپ، اظهارات تحقیرآمیزی درباره مذاهب انجام داده است که آنها را در فضای مجازی آپلود کرده است.

Edirisouriya عذرخواهی کرد، اما شکایتی ثبت شد و او روز یکشنبه در حالی که قصد داشت از کشور خارج شود، بازداشت شد.

وزیر امور مذهبی، مذهبی و فرهنگی سریلانکا، ویدورا ویکرامانایکا، روز یکشنبه گفت قانونی به زودی برای مهار حوادث فزاینده تهمت های مذهبی در این کشور تصویب خواهد شد.

وی تاکید کرد: «این کار تمام حوادث تحقیرآمیز دین در رسانه های اجتماعی را متوقف می کند. جنجال پیرامون اظهارات ادیریسوریا یک حادثه یکباره نیست. در اوایل این ماه، کشیش جروم فرناندو، یک خدامرد خودخوانده، به اظهارنظرهای تحقیرآمیز درباره لرد بودا متهم شد که در رسانه های اجتماعی در فضای مجازی منتشر شد.

در 15 مه، رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه به ​​اداره تحقیقات جنایی دستور داد تا تحقیقات فوری در مورد این موضوع را آغاز کند و استدلال کرد که چنین اظهاراتی می تواند درگیری مذهبی در کشور ایجاد کند.

فرناندو نیز مانند ادیریسوریا عذرخواهی کرد.

با این حال، او به سنگاپور گریخته و یک دادخواست حقوق اساسی برای جلوگیری از دستگیری قریب‌الوقوع خود تنظیم کرده است.

در ژانویه، سپال آماراسینگه یوتیوب‌ساز محبوب به دلیل اظهارنظرهای توهین آمیز در مورد یادگار دندان مقدس لرد بودا، به بازداشت پلیس فرستاده شد.

معبد دندان مقدس یک معبد بودایی در کندی است.

این کاخ در مجموعه کاخ سلطنتی پادشاهی سابق کندی قرار دارد که یادگار دندان بودا را در خود جای داده است.

این بازداشت پس از آن صورت گرفت که نمایندگان پارلمان به اتفاق آرا اظهارات آماراسینگه در کانال یوتیوب او را محکوم کردند.

کانال یوتیوب Amarasinghe نزدیک به 80000 مشترک دارد و این مرد صریح در رسانه های اجتماعی به دلیل دیدگاه های غیرمتعارف خود که به ادعای او سنت ها و آداب و رسوم محلی را به چالش می کشد، مشهور است.

بیش از 74 درصد از جمعیت 22 میلیونی سریلانکا بودایی هستند. قانون اساسی سریلانکا، بودیسم را به عنوان «مهمترین مکان» در میان مذاهب مذهبی این کشور می‌داند و دولت را متعهد می‌کند که از آن محافظت کند و در عین حال به حقوق سایر اقلیت‌های مذهبی نیز احترام بگذارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)