زمان کنار گذاشتن دلار – رئیس جمهور کوبا – اخبار RT World

میگل دیاز کانل به RT گفت: با شکسته شدن سلطه ایالات متحده، کشورهای بریکس می توانند دنیای عادلانه تری بسازند.

کنار گذاشتن دلار آمریکا، کشورهای در حال توسعه را از شر واشنگتن رها می کند “تحریم، باج خواهی، تجاوز و تهمت،” میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در مصاحبه ای اختصاصی با RT گفت که قرار است روز پنجشنبه پخش شود.

وضعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهان، ایالات متحده را قادر می‌سازد تا یک ارز را دنبال کند «سیاست هژمونیستی تهاجمی دیوارسازی، تحمیل تحریم‌های تنبیهی، باج‌خواهی، تجاوز و تهمت» دیاز کانل گفت. در مقابل این سیاست – که کوبا را به مدت شش دهه توسط ایالات متحده تحریم کرده است – دیاز کانل افزود که BRICS یک جایگزین عالی برای یکپارچگی اقتصادی، به ویژه برای اقتصادهای در حال توسعه است.

از زمانی که برای اولین بار در سال 2001 ابداع شد، BRICS از مخفف پنج اقتصاد نوظهور – برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی – به یک اتحاد غیررسمی تبدیل شده است که از بلوک G7 به رهبری ایالات متحده در سهم خود از تولید ناخالص داخلی جهانی پیشی گرفته است. ، بانک توسعه خود را دارد و عربستان سعودی، ایران و آرژانتین را در میان 19 عضو احتمالی به حساب می آورد.

در بحبوحه درخواست ها برای یک ارز مشترک بریکس برای تسویه قبوض تجاری، اعضای این گروه شروع به انجام تجارت دوجانبه بیشتری با ارزهای خود کرده اند و از دلار آمریکا دوری می کنند.

من معتقدم که ما باید نقش پیشرو روسیه در شکل دادن به این جهان چند قطبی را بشناسیم. دیاز کانل گفت که ادامه دارد “دلارزدایی” منجر خواهد شد “تجارت فراگیرتر و متقابلا سودمندتر” برای کسانی که ایالات متحده را رد می کنند “دروغ و وعده های پوچ.”

اگرچه کوبا عضو گروه بریکس نیست، این کشور جزیره ای از زمان اتحاد جماهیر شوروی شریک نزدیک روسیه بوده است و تجارت بین مسکو و هاوانا در سال گذشته سه برابر شده و به 452 میلیون دلار رسیده است. دیمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر روسیه هفته گذشته از کوبا بازدید کرد و در آنجا اعلام کرد که شرکت های روسی در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بیشتر در بخش گردشگری این کشور هستند.

در چنین مواقعی است که دوستانی از کشورهای دیگر با اقدامات واقعی و در شرایطی که برای استقلال ما مضر نیست از ما حمایت می‌کنند.» دیاز کانل به RT گفت.

مصاحبه کامل RT با رهبر کوبا روز پنجشنبه پخش می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: